internet

05.travnja 2006

Kako imati uspješan blog?

Noćas (ili sinoć, ovisi kad čitate) u neki sitni sat, kod mene se uvijek takve stvari događaju u sitni sat, krenuo sam razmišljati o uspješnim blogovima, domaćim i stranim, i onime što ih čini takvima. Zašto su neke blog adrese posjećenije od drugih? Prvo što se dakako nameće kao odgovor jest sadržaj, koji je najvažniji dio bloga i oko kojeg se vrti sve ostalo. Uzmimo za primjer Guy Kawasakija, koji je malo nakon što je krenuo pisati, ušao u Technoratijev Top 100 - rijetko koji poduzetnik izbjegava njegov blog, baš naprotiv. Iako će negodovati na usporedbu s Kawasakijem, i mrak.org je takav blog, koji vjerujem čita dosta poslovnih korisnika, a kako znamo, citiraju ga i političari. S druge strane, imamo pravu hrpetinu blogova za koje nitko ne zna i do kojih ćete doći i s njih otići isti tren. Obzirom da se naš blogerski svijet razlikuje od ostalog, mislim i da su razlozi zašto korisnici dolaze/odlaze sasvim drugačiji, pri čemu ću, za sada, zanemariti cool i slične liste.

Osobno, kada vidim hrpu smileya na blogu ili kursor u obliku, šta ja znam, cvijetka žutog, odustajem. Zamislite da naš ogledni primjerak, Mračni, kritizira rad Sanaderove vlade i između svakih par rečenica pojavljuje se različiti smajli ili dok povlačite kursor preko teksta o pametnoj Toyotinoj proizvodnoj liniji, umjesto miša imate mali autić koji ide brrrm brrrm. Da, malo je neuvjerljivo. Osim ovoga odbija me i nabacan tekst, odnosno onaj bez razmaka između pojedinih dijelova, a ne moram ni pričati kakav je osjećaj kad dođete na blog s crnom pozadinom, na kojoj su žuta slova, ili onaj na kojem je sav sadržaj u iframeu od 1x1 px. Vizualni dojam, barem meni, igra značajnu ulogu na blogu - recimo ovaj koji sam danas spomenuo Kitchen hell me baš privukao fino riješenim dizajnom. Također, važnim mi se čine čitljivi komentari - primjera nečitkih je mnogo, što zbog minijaturnog fonta, a što zbog loše odabranog backgrounda.

Uz ovo, mnogima su iritantni video zapisi i glazba na blogu koji se pokreću čim stignete i ne daju vam mogućnost želite li nešto slušati ili ne. I na borja.org je u ranim danima bilo tako - korisnik bi došao a glazba bi odmah počela svirati; vjerujem da su mnogi korisnici odmah i odlazili zbog toga pa je pametnije ponuditi opciju on/off.

No, kad i sve posložite tako da je čitko i oku ugodno to ne garantira da ćete imati neki mega uspjeh s blogom. U nas, da moram to ipak spomenuti, uspjeh dolazi i nakon što se pojavite na nekoj od blogerskih lista, ali..uvijek ima ali, i ako se nađete na nekoj od njih, ukoliko blog nije kvalitetan, i uspjeh će izostati. (Off topic, nije li Čadež bio na nekoj od lista, gdje je nestao?) Kada sam prije godinu dana radio best of blog izbor do blogova sam dolazio ne toliko preko lista koliko preko komentara - završio bi na nekom blogu, pročitao zanimljivi/zabavni komentar, klik, evo me tamo...Domaća je scena tako, dosta specifična pa su, kako i rekoh, parametri drugačiji. Mene osim dobrog komentara uvijek privuče (na listama i uokolo) dobar naslov bloga. Recimo igra riječi Alef, bet mog života gdje je riječ o starom hebrejskom, a po kabali svako slovo (alef i bet u ovom slučaju) imaju i svoje značenje.

Ponekad ipak, ako dizajn i jest loš, a tekst dobar preći ću preko tih stavki i pročitati, no to je više iznimka nego pravilo. Na inozemnoj sceni, već se napisalo knjiga i knjiga o tome kako imati uspješan blog. Kako savjetuju vani, važne stvari za svakog blogera su Trackback (nisam naletio kod nas), tagovi (zbog lakše navigacije), a kako čitam na BackBonemedia, najčešće greške koje blogeri rade su: Ignoriranje blogrolla, odnosno linkanja drugih blogera koje volite čitat ili su vam tematski slični, nedostatak e-maila, isključivanja komentara, nedostatak RSS-a i rijetki updatei. Ovo potonje i mene smeta, ako se neki blog ne updatea dovoljno često, zaboravim na njega.

Vodeći blogeri u svijetu zastupljeni su na tzv. A-listi (recimo technoratijev top 100), pa nećete promašiti ako u Google upišete A list bloggers - saznati ćete koje su tajne njihova uspjeha, od kojih neke nisu upotrebljive u nas, no neke vrijedi pročitati. U nas pak, još uvijek ostaje pitanje što znači imati uspješan blog (vani se to mjeri posjetom i zaradom), a meni se uz sve to nekako čini da bi dobro došao neki mali Technorati, nezavisan od blogera i servisa, koji će, poput velikog T-ja, složiti relevantnu listu.

hr.digg|prijavi

Komentari

  1. : Zoran Zlokapa - 05.04.2006. 09:16
    Slažem se s tobom 101%!
    Klinci su ti koji farbaju svoje blogove kao što su prije godinu ili dve farbali bojanke (dobro mi ovo poređenje, sad mi je palo na pamet) :)

    A možeš biti "A-lister" tako što ćeš se izdvojiti sadržajem, načinom pisanja, stavom, informacijima ili nečim sličnim. To je univerzalno pravilo koje vrijedi bilo gdje, bilo kada.
  2. : mrak - 05.04.2006. 09:46
    thank you, thank you (što me koristiš kao pozitivni primjer)

    jedan od ogromnih razloga za vlastitu domenu su upravo neki od featuresa koje blog i mojblog nemaju a to su prvenstveno trackback i ping; ja ih intenzivno koristim no problem je u tome što ima svega nekoliko blogova s kojima to mogu raditi (futuria, marketingservis, sinisa, noebius, wolfwoodscrowd... dakle oni koji imaju wordpress), 100% sam siguran kako nedostatak ovih mogućnosti sprečava razvoj blog-a u pravo web2.0 društvo, dakle socijalnu interakciju kakva je u ovome času nemoguća

    drugi problem je velika istina koju je aljoša nedavno spomenuo na svom marketingservis blogu kako je blog.hr koji je krenuo agresivno u promociju bloga krenuo linijom najmanjeg otpora a to je jeftini senzacionalizam i žutilo, pa stoga nije čudno niti da u našem društvu percepcija bloga u ovome času podrazumijeva prištavog tinejdžera koji piše nešto ružno o svom profesoru matematike a demografija čitatelja ima neproporcionalno puno ravnatelja osnovnih i srednjih škola

    s druge strane, mediji još nisu krenuli citirati blogere u bilo kojem ozbiljnijem kontekstu, neovisno da li govorimo o književnoj kritici (kojih doista ima sjajnih i cijela mala scena se stvorila u tom krugu ljudi) ili nekih ozbiljnih političko ekonomskih poput mog bloga; ako pogledaš i situacije u kojoj se mene i citiralo to se svodi na izolirani slučaj citiranja u saboru (i zastupnice koja se pošteno prijavila da je iskoristila) odnosno web link tjedna na iskonu ili web tip u jutarnjem koji se nalaze u kategoriji zabave a ne nekog ozbiljnog štiva...
    čekam dan kada će me neko "skinuti" na stranicama poslovnog dodatka večernjem i iskritizirati toliko da razmislim hoću li pisati ikada bilo što više od viceva... no taj dan, bojim se nije blizu (ne zato što ja pišem dobro, nego zato što oni tamo ne čitaju)

    vrijeme "ozbiljnih" blogova i pravih "blogera" tek stiže
  3. : borja - 05.04.2006. 10:34
    @ Zoran: mislim da će klinci naučiti, na žalost blog.hr je uveo smileye, sasvim nepotrebno ako mene pitaš, a slažem se i za A listi, mislim da je kvalitetan sadržaj ključan.

    @mrak: ti si ogledni primjerak :) jasno mi je to što pišeš, zato mislim da nam treba mali technorati, odnosno tehnologija koja će omogućiti medijima da naprave isto što i Washington Post, kraj većine tekstova imaš koji blogeeri pišu o tome. Nešto su na blog.hru spominjali kako će uvesti nešto što će olakšati posao novinarima, no nšta od togan nije bilo.
  4. : Tomislav - 05.04.2006. 12:09
    Slažem se sa većinom stavova iz teksta i komentara, a mislim da na nama koji pratimo i sudjelujemo u ovoj priči od početka leži dobar dio odgovornosti da se nešto napravi i medijski i kroz konkretne projekte. Prečesto svi skupa pišemo kako bi trebalo ovo ili ono, ali malo je konkretnih akcija i prave suradnje.
  5. : borja - 05.04.2006. 12:37
    @Tomislav: što se medijske strane tiče, mislim da sam pišući o svemu tome, u medijima ne na borja.org, napravio dosta. Što se pak drugih konkretnih projekata tiče, znaš kako je to, nekima se ne možeš posvetiti koliko bi želio jer imaš drugih obaveza - u moj slučaju tu su i osobni/poslovni projekti koje spremam, ali uvijek sam otvoren za nove ako su mi dovoljno zabavni/intrigantni
  6. : sinisa - 05.04.2006. 14:19
    @mrak:
    Mrache ne koristim Wordpress :) koristim vlastito bagavo rijesenje (a i vidi se!).

    @all:

    Istina, puno je posla pred nama po tom pitanju, istina je i da smo mi oni koji bi mozda trebali najvise poraditi na tome. Svatko na neki svoj nacin moze pridonijeti tom nekom kristaliziranju nase blog scene, uostalom pa sada je vec jasno da i blog.hr i mojblog.hr moraju parirati feature-ima upravo zbog nas (na neki nacin, ne bas tako radikalno)!
    Ako borjin post osvane na mojblog.hr-u i gomila razigranih blogera posjeti njegov site, vidjet ce hrpu stvari koje i oni zele imati - it is as simple as that.
    Ako smo mi vec "izlog" u taj neki pravi blogging, budimo onda dobar primjer. Ocekujem puno vise prakticnih tutoriala o blogging temama, malo o blogging platformama koje proporucate ili koristite, o pojmovima i tehnologijama etc...

    Pingback, trackback, tagovi - vecina pojmova je jos uvijek nepoznata onoj dominantnoj masi blogera na tim nasim blog servisima, do tada oni medju nama koji jos nisu upregnuli te feature, moraju poraditi i na tome.

    Borja predobar post i nadam se gomili komentara.
  7. : arsen lupiga - 05.04.2006. 14:35
    pa uglavnom se slažem s tekstom, ali uz neke opaske.kao prvo ne znači mi ništa hoće li moje postove čitati i citirati sabornici ili ne (neke su čitali i javili se). postove pišem jer mi daju oduška od svakodnevnog, napornog privatluka i oni su mi jednostavno ventil.većina mojih postova su "lagani",poluozbiljni i uz smajliće koji po mojemu upotpunjuju moje tekstove.naravno kod onih za koje imam namjeru da su ozbiljni(ne uvažavam da to i jesu) ,smajlića nema.što se uspješnosti mog bloga tiče ja to mjerim komentarima i profilom ljudi koji ga čitaju i to mi je dovoljno.nemam namjeru daviti nekim stručnim člancima,vezanim za moj drugi posao jer takve blogove i ne čitam.uostalom stručnih časopisa ima koliko hoćete.bog dao pa tako i ma i blogova pa si svatko bira tko mu odgovara.da ,i na kraju ima po mojem sudu jako dobrih postova (ne nužno i blogova ) koje nitko ili rijetko tko komentira.
  8. : borja - 05.04.2006. 14:42
    @sinisa: ima na djurman.com (http://www.djurman.com/tekst/net/chip120_tb3.htm) tekst o blog alatima, no slažem se da bi dobro došli tutoriali. što se wordpressa tiče, to bi mracni mogao odraditi :)

    @arsen: sasvim razumljivo, različiti su motivi zašto ljudi pišu blog, i ja sam svoj site dugi držao lo fi, a znam neke blogere koji su sretni s malo dobrom publikom i bez velikih su ambicija.
  9. : umornikonj - 05.04.2006. 15:04
    Ipak u hrvata treba uzeti u obzir činjenicu da je za uspješnost bloga, barem imam osjećaj na blog.hr domeni bitan čimbenik i taj da ste u nekakvoj korelaciji sa uredništvom. Konkretno Čadež kojeg spominješ. Pojavi se niotkuda i odmah je promoviran. Zaboli me ako je on nekakav novinar. Znači ako ja završim žurnalistiku imam šanse da završim na kul listi? Ako napišem tekst za Jutarnjii ili se pojavim na teveju onda napredujem? Kriteriji u hr prostoru su sjebani no o tome sam i sam pisao no na malo drugačiji način...
  10. : mrak - 05.04.2006. 15:07
    taman sam mislio napisati koji tekst o how_I_did_it i sada mi borja poput urednika dodijeli zadatak...

    @arsen: hm, ja pak mislim da nam nedostaje dobrih stručnih sadržaja na internetu. ako malo bolje pogledaš imaš brdo nekih firmi koje se bave tebi zanimljivom djelatnošću no one redom napišu gdje su i koji im je broj telefona i kako su krenuli iz male obiteljske garaže, napišu x proizvoda, eventualno imaju formular i to je manje više to

    stranih sadržaja ima daleko više, no to drveće ti toliko smeta da ne vidiš šumu (ili obrnuto) i teško je lagano pronaći kvalitetni sadržaj

    zato mislim da je blog sjajni medij jer omogućava (npr. meni) da pišem o temama koje su meni važne i/ili zanimljive; znam da je teško govoriti o skladištarenju kao nečem strašno uzbudljivom no ako ja kroz svoj tekst prodrmam malo svoje kolege poduzetnike možda će netko nešto učiniti po tom pitanju, ili ću barem usaditi crv sumnje i kroz neko vrijeme će se nešto desiti...
    a opet, sjajno je da je zapamtio da je to pročitao kod mene jer kasnije možda dođe po još...

    u knjizi good omens ima scena kada Crowley, koji je vrag kojeg je sotona poslao kao svog zastupnika na zemlju pravda svoj uspjeh kod gorespomenutog, vrag koji je bio prije njega kaže kako je nekom svećeniku usadio pohotu prema nekoj klinki i kako je ovaj uskoro njihov, drugi neki kaže kako je natjerao nekog lika da nešto ukrade, a crowley kaže kako je ugasio sve mobitele na dvadeset minuta na obilaznici oko londona
    ovi ga pitaju "so what?" i onda ovaj objašnjava kako ljudi ne kuže big_picture, dok su se ova dvojca koncentrirali na jednu jedinu osobu on je unesrećio brdo ljudi usred gužve, ovi su bili nervozni jer nisu mogli telefonirati, doći će živčani doma i uz malo sreće možda opale ženu, izedru se na dijete i slično...

    poanta je u tome da i naše male aktivnosti kumulativno donose efekt na dugu stazu i to ne treba ignorirati

    mene vesele posjetitelji mog bloga, komentari i emailovi koje dobijem i bilo bi barem meni besmisleno da pišem blog koji nitko ne čita, baš kao što bi bilo besmisleno da idem u šumu i pričam viceve i nitko se ne smije
  11. : borja - 05.04.2006. 15:10
    @umorni: to što pišeš i sami vidimo, meni je to s čadežom enigma, ako je bio kvalitetan zato što je recenzirao blogove s blog.hr domene i nestao s liste (ne mogu ga naći) kada je prestao, onda je to katastrofa. zato i mislim da nam treba neki mali technorati
  12. : umornikonj - 05.04.2006. 17:05
    da, samo ko bi kod nas "oformio vladu" tj uredništvo ala technokratija a da s enetko nebi bunio i gađao paradajzom...trulim....
  13. : borja - 05.04.2006. 17:11
    technorati je prije svega business, ne odabire uredništvo najbolje, nego iza toga stoji tehnologija, dakle netko bi trebao investirati. sam se technorati bavi s masu blog related stvari
  14. : mrak - 05.04.2006. 17:27
    ja sam više mislio nešto tipa digg
  15. : arsen lupiga - 05.04.2006. 19:12
    umornikonj-potpuno se slažem s tobom; mrak -ma sasvim si u pravu .mene je samo malo zasmetalo to, što recimo moj blog ne bi bio dobar i uspješan ako nije stručan nego općenit i pisan za manji krug ljudi.konačno svatko si bira što će čitati i reci mi molim te koliko si u stanju kvalitetno pratiti blogova dnevno, i redovito naravno.
    ne znam na koje brdo firmi misliš koje su meni zanimljive,ali vjeruj mi da čitam samo ono što meni čini zadovoljstvo (zadržavam pravo da čitam i glupe postove,ako mi odgovaraju ili sam na njihovoj mentalnoj razini)i nikakve cool i almost liste i bilo čije preporuke kod mene ne važe.naravno da je blog kako kažeš sjajan medij stoga i ja pišem i čitam o temama koje su meni važne,a to su uglavnom općenite i svakodnevne teme "malih ljudi" (malicoek@blog.hr) i to je prednost jer sam sam svoj urednik kao uostalom i svaki bloger koji misli svojom glavom.nemam ja ništa protiv stručnih tema, svakako mislim kako je između ostalog blog i edukativan medij i da se treba razvijati.
  16. : borja - 05.04.2006. 20:02
    @arsen: zato sam i spomenuo odnosno zapitao se što je zapravo uspješan blog koje parametre uključiti u cijelu priču. Meni je svakako važniji kvalitetan sadržaj od broja posjeta (neki sex blog može imati milijun posjeta, to naravno ne znači da je kvalitetan), a dosta mi igra i dizajn/struktura bloga, spomenuti tagovi, kategorije i slično. ako imate kakvu ideju po čemu bi se uspjeh bloga definirao, osim ovoga...

    @mrak: bilo bi lijepo kad bi postojao hr digg :)
  17. : arsen lupiga - 05.04.2006. 20:43
    pa, kažu znalci da blog mogu ocijeniti za nekoliko sekundi,stoga stoji ono o dizajnu bloga.isto tako neki blogovi nisu po mome ukusu (ne držim da je moj ukus ok)ili nečijem drugom ,ali ima nešto u tekstovima što me opet privuče natrag.dakle po meni je uspješam blog onaj koji ima svoju vjernu čitalačku publiku,ma koliko to brojčano iznosilo.ja blog trenutačno doživljavam kao terapiju jer pišem neopterećeno i nisam u fazi velikih tema i diskusija.koliko je to dobro po meni je relativna stvar.svaka čast tebi jer želiš unaprijediti ovaj medij i naravno da uvijek treba ljudi koji će povući u pravom smjeru.
  18. : Martin - 05.04.2006. 20:53
    samo kratko: bit će trackback vrlo skoro implementiran.
  19. : Zoran Zlokapa - 05.04.2006. 20:58
    I dig Digg :)
  20. : borja - 05.04.2006. 21:05
    @arsen: ja samo postavljam pitanja vezana uz domaću blogosferu, a mislim da njenom boljem definiranju najbolje pridonose ovakve rasprave i komentari čitatelja/korisnika. što se publike tiče, s jednakim guštom sam pisao na borja.org kada sam imao i nekolicinu korisnika dnevno, tako da mislim da je svima to i neka vrsta terapije :)
  21. : Noebius - 05.04.2006. 21:50
    kažeš, neka vrsta terapije pisati kod tebe? Meni je :-))
  22. : mrak - 05.04.2006. 22:53
    a ping? a ping?
  23. : mrak - 05.04.2006. 22:54
    da terapija je možda preblagi izraz, frustracije iz djetinjstva, to što su me tukli na tjelesnom i smijali na glazbenom i bojali me se na matematici...
  24. : T-Zombix - 06.04.2006. 02:54
    Pripremam detaljan opis svega sto nekome moze zatrebati za otvaranje bloga na vlastitoj domeni uz vlastiti hosting na svom kompu ako neko ima npr. ADSL ali da je besplatno. Naravno dijelovi ce koristiti i onima koji su se bas odlucili platiti za hosting. Poceo sam raditi tekst ali je stvar preopsirna pa cu pocet udijelovima i naokolo. Za pocetak evo kako izgleda kad netko napravi vlastiti blog, na vlastitom kompu koji je spojen na ADSL... http://zombix.ath.cx:8899 bio bi i prije gotov ali mi je krepao DNS za ma.cx pa mi je malo pobrkao planove.
  25. : special - 06.04.2006. 07:59
    u svakom slučaju pametno zboriš..ali što ako ja npr. ne želim da puno ljudi zna za mene i da uopće zna tko sam ja...a što po svoj prilici i ne želim... inače baš mi se sviđa kako pišeš :-) pozdrav
  26. : tinuviel - 06.04.2006. 08:25
    ukratko, slazem se sa napisanim, iako sam na nekoliko meni najzanimljivijih blogova naisla slucajno (znaci ni naslov...) i koji su dizajnom ne privlacni ali sam procitala i totalno ostala uz njih do danas. uvijek ima iznimaka pogotovo jer jako velik broj blogera pise bas zato da bi se istreslo negdje a ne kako bi vizualno ili bilo kak drukcije bili zanimljivi.
  27. : borja - 06.04.2006. 10:52
    @tzmobix: mislim da će tvoj txt biti za napredne blogere, jedan prosječni teško da će ići petljati po tome, iako si, barem meni, poprilično detaljno i jasno to krenuo objašnjavati.

    @special: naravno da ne žele svi biti neki tamo popularni blogeri, to isto treba poštivati, i sam ih znam nekoliko.

    @tinuviel: i ja sam tako došao do nekih blogova sasvim slučajno, a meni je bez obzira zašto i kako pišu vizualan dojam važan - neki su blogovi toliko nečitki, da bez obzira koliko kvalitetni bili, odustajem jer mi se ne da boriti s lošom preglednošću.
  28. : T-Zombix - 06.04.2006. 19:07
    Ma da, kuzim ali ja to pisem za one koje veseli prckati po kompu i one znatizeljne da vide kako nesto fiunkcionira, kako se kotacici okrecu. Oni koji samo zele pisati to i rade i ne zanima ih nista osim besplatnog prostora na blog.hr ili mojblog.hr, a i ne treba im nista vise, placanem vlastite domene ne dobivaju niti jednu uslugu vise niti jednu od naprednih funkcija, samo vlastitu domenu... ok i mail ako to uzmu od mojblog.hr. Kakve razlike ima pisati na tudjoj ili svojoj domeni ako si opet zarobljen na tudjem alatu sa ogranicenim funkcijama i jos za to placati neku lovu. Pa kaj nije dosta da pisem i besplatno objavljujem svoja pisanja onima koje ta pisanja zanimaju? Kaj jos trebam ja platiti da bi mogao pisati da bi netko to besplatno mogao citati?!? WTF u cemu je poanta, ja ne kuzim da me ubijes. Da, super je imati vlastitu domenu i ja imam jednu super ueber ultra cool domenu kakvu nitko nema ali... ako ju objavim ode anonimnost makar ova polovicna anonimnsot koju sada imam. A i zasto nitko ljiudima ne objasni da mogu dobiti vlastitu domenu iz.hr ili nesto slicno recimo peroperic.iz.hr i to potpuno besplatno, samo se trebaju javiti na www.dns.hr, a ako imaju firmu ili obrt mogu dobiti jednu besplatnu .hr domenu. Sve besplatno, nikakvih 70 kn godisnje i financiraju debele amerikance koji drze registraciju .com ili .org, net i sl. domena i ubiru debelu lovu na tome. Ima tu podosta pitanja oko kojih bi se dalo raspravljati prije nego se pocne vikati na sav glas "Kupite domenu i budite cool" ali... koga briga, ajmo svi biti imeprezime.com, net, org, info...
  29. : borja - 06.04.2006. 20:40
    @zombix: ne znam, ja sam jedan od onih koji nema vremena to sve slagati ili baviti se time, platim što treba i netko se brine za moju domenu, server, admin i sve ostalo. meni je mojblog usluga ok baš zato što te rješava tih malih stvari, a i sviđa mi se što su ponudili tu opciju korisnicima, koji imaju slobodan izbor hoće li je uzeti. nitko ne viče budi cool uzmi domenu, ali meni se to za neke blogere čini kao korak naprijed i sasvim logičan potez.

    debele amere plaćaš na sto drugih načina, ak se varam opel je u vlasništvu general motorsa ili računalo koje imaš, sigurno je dio para otišlo amerima...
  30. : mrak - 06.04.2006. 21:17
    mračni blog je moj hobi, a u hobije investiram novce i vjeruj mi da je ovaj jedan od daleko najjeftinijih (hehe, trebaš vidjeti neke skuplje), dakle potrošiti nekih 200-300-400kn na domenu i hosting nije neki trošak, pojedini ljudi potroše nekoliko puta više od toga mjesečno samo na cigarete tako da je ova moja "ovisnost" ne samo bezopasna nego i jeftina

    glede .org domene; problem je u tome što u hrvatskoj ne možeš dobiti sekundarnu domenu ako nisi pravna osoba a i tada možeš dobiti samo jednu i to samo pod određenim pravilima; istina je da je domena besplatna kada je imaš, no problematika domena je u stvari ogromna i mislim da carnet svojim ponašanjem radi ogromnu medvjeđu uslugu hrvatskom internetu i to će se prije ili kasnije pokazati kao točno, no to je tema neke druge diskusije

    ako gledam dostupne domene, tada je .org najbliža opsiu bloga i zato sam je odabrao (to je glede one jedne zamjerke zašto), a i domena mi baš lijepo zvuči :)
  31. : borja - 06.04.2006. 21:22
    @mrak: upravo si ostavio komentar No.400 na borja.org, plaćam pivo :)
  32. : mrak - 06.04.2006. 21:36
    čim se otrijeznim od birminghama, prvi sastanak koji imam je sutra navečer u 22:30 u pubu
  33. : borja - 06.04.2006. 21:38
    @mrak: nije žurba, taman da plaketu napravim koju ću ti svečano uručiti :)
  34. : T-Zombix - 07.04.2006. 01:18
    Hm, izgleda da nisi procitao post. Ja sam upravo objasnjavao u postu kako to izgleda da ljudi vide sta to placaju 200 kn i da itekako ima razloga da to netko drugi odradi za njih, a uputstva za slaganje su za zantizeljne koji se vole igrati sa tehnologijom, a ne samo o njoh pricati i kupovati gadgete.

    A sto se tice Amerikanca, naravno da kupujem americko kad ne postoji alternativa, kompjuteri su ti losa paralela jer cisto sumljam da ima puno toga made in USA, prije ce biti Taiwan ili Korea il' tak nesto. Kad sam spomenuo hranjenje debelih Amerikanaca aludirao sam na cinjenicu da su HR domene na www.dns.hr BESPLATNE dok ove com, org, net i slicne to nisu i samo sam se zapitao kome je u interesu i zasto propagirati domene koje se placaju kad postoje Hrvatske i besplatne domene. Ali naravno,da peroperic.iz.hr nije tako cool kao peroperic.net, org ili com. Ajde, pa i ti znas da je .hr besplatna domena bas kao (vidi pod HR-F domena) -- http://tinyurl.com/z9wc5
  35. : borja - 07.04.2006. 10:51
    @zombix: bacio sam pogled, i vidio sam da ima tu posla, da imam vremena i sam bi se mozda igrao s tim, tvoj bi txt bio za one koji žele znati više :) ne znam nikoga tko ima iz hr domenu, ta mi je kao i com.hr lošije rješenje od .com, ali to je osobna stvar. ako misliš da bi trebalo, možemo i to ispromovirati i objasniti korisnicima pa tko voli...
  36. : T-Zombix - 07.04.2006. 12:08
    Ma nis ne treba promovirati, nitko nece ni razmisliti o takvoj domeni. ali dam se kladiti da velika vecina blogera nema niti pojma da takva mogucnost postoji. Kao sto kazes, nije lako naci neku stranicu sa from.hr ili iz.hr nastavkom http://tinyurl.com/o9akd ne znam dal ih ima 10 ili 15 u cijeloj hrvatskoj. :-)) Prica o toj iz.hr domeni moze proci samo kao dobar vic. Ako je do besplatnih stvari meni je onda draza ona sa DynDNS .ath.cx
  37. : borja - 07.04.2006. 12:18
    @zombix: trebali bi šale radi uzeti svi domenu iz.hr :))
  38. : mrak - 08.04.2006. 10:49
    hrvatski DNS ima rigorozna pravila za registriranje domena kojime navodno stite hrvatski web prostor, ja sam milijun i jedan posto siguran da je carnet jedan veliki settocina i institucija koju kada bi netko danas ukinuo nitko ziv ne bi niti skuzio da ih nema (uz uvjet da recimo pool ISPova preuzme brigu za DNSove, naravno), njihova pravila su glupa, besmislena i kontraproduktivna i ako postoji razlog zasto su stotine ili tisuce domena otisle u .com, org i tome slicno tada je to carnet i njihov primitivni stav prema dodjeljivanju sekundardnih domena: mi smo premalena drzava da bi si mogli dozvoliti da dopustamo ljudima da osnivaju strane domene zato sto je neki neuki birokrat koji jedva da razlikuje racunalo od okolnog namjestaja odlucio da bi to tako trebalo biti

    sto bi rekao Tonci Tadic "Sram ih bilo"
    toliko od mene na temu DNSa
  39. : Iskrica - 18.04.2006. 03:14
    Posto sam dozvolila sebi da prokomentiram tvoj post, 'Kako imati uspjesan blog', na svom blogu, tako osjetih i obavezu da te o tome informiram.
  40. : borja - 18.04.2006. 10:32
    iskrica, hvala na obavijesti
  41. : Amata - 24.04.2006. 01:57
    netko je spominjao pingove... na http://www.blogoye.org/ postoji integrirana opcija slanja pingova i još masa toga. ;)
  42. : arjunas - 01.05.2006. 00:04
    Imam nekoliko tematskih blogova na sva tri portala. Rangirajući ih po uspješnosti, onda mogu reći da mi je najuspješniji onaj s čijim imenom se najviše pojavljujem kad ostavljam komentar na tuđim blogovima. Najbolji moj blog (po mojoj ocjeni) mi je, međutim, i najneuspješniji, tj. najslabije posjećen. Predpostavljam da je to zato što sam pod njegovim imenom najmanje prisutan na drugim blogovima. Također primječujem da mi i na onom najuspješnijem blogu broj posjeta opada ili raste sukladno broju mojih posjeta na kojima negdje ostavljam komenar...Dakle, dobar marketing prodaje sve.
  43. : epimoni - 07.05.2006. 10:32
    slazem se da ima previse blogova na kojim ljudi pretjeruju sa ukrasavanjem,ali mislim da je jos vise onih koji pisu bezveze o nekim stvarima koje nikoga ne zanimaju(npr. kak su se posvadali s legicom,kak ih netko zivcira itd...mislim da bi bilo bolje da to pusiu lijepo u dnevnik jer vecinu to ne zanima)...ja svoj blog pisem jer sam opsjednuta grckom i zelim ju pribliziti i drugim ljudima,ali nazaslost vise od 50% blogera su starosti od 13-do17 godia(gdje i ja spadam),a vecinu to ocito ne zanima...valjda su im zanimljiviji tracevi....
  44. : borja - 07.05.2006. 12:12
    @epimoni: čuj, ljudi piše o stvarima koje su njima važne, bez obzira zanima li to publiku ili ne. tvoj blog će vjerojatno biti zanimljiv manjem broju ljudi, ali mislim da je bolje imati malu i kvalitetnu publiku odnosno tematski blog
  45. : zagor - 10.05.2006. 01:09
    Frajeru baš si frajer tipkajući i izvlačeći najpametnije izjave iz svakog kutka svog sasvim običnog mozga i u pokušajima doduše uspješnim zadiviti druge obične mozgiće rekao bih ja prepotentno radeći sada isto što i ti radiša a-sve se svodi na jedno te isto svi smo mi obični mozgovi...
  46. : renata - 16.07.2006. 20:25
    bok! ovdje pisem o ljubavi, zivotinjama, prijateljstvu i svom osobnom zivotu. gledat ce smjesne slicice i slike mene osobno. nadam se da ce te se dobro zabavit. bok!- RENATA Sretno!!!
  47. : Vale - 21.05.2007. 11:24
    haloooooooo
  48. : sale - 18.07.2007. 13:50
    www.STREETBALL.BLOG.ba
  49. : meg - 19.08.2007. 23:34
    e super članak,potrudit ću se ispravit greške ... (na svom blogu)
  50. : vildana - 27.02.2008. 17:19
    glup blog aaaaaaaaaaaaaaaa¨!aaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!do bolaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Upišite komentar, ako baš želite...

Ime, email i komentar su obavezni. Hejterski komentari i spam biti će obrisani. Ako želite da vam nešto i odgovorim, to će se prije dogoditi ukoliko me konktaktirate na mail :)

CAPTCHA
U anti-spam kôd polje prepišite slijed znakova sa slike.