internet

15.svibnja 2006

Blog novine

Od kad je Babl iznio ideju o blog novinama razmišljam o njoj. Čim je 45 Lines dojavio na svom blogu, krenuo sam se raspisivati, analizirati, no shvatio sam da je sitni sat i da je možda bolje prespavati pa lagano kroz dan zaključiti. O samoj ideji (blog magazin) se već raspravljalo, ovdje bi zapravo bilo riječ o tjedniku, kako se za sada piše. Iako se neki neće složiti s time, autor je u pravu kada kaže da je cijela blogosfera potencijalna publika i definitivno je riječ o nečemu što bi moglo proći, ukoliko bi se novine bavile ne samo blogerima već blogosferom, odnosno šta ja znam, softverom za samostalne blogere, zatvaranjem blogera u svijetu ili recenzijama servisa.

Balb kaže da bi novine izgledale bolje nego ijedne druge, a to je dosta hrabra izjava, po onome što sam vidio na slici prvi broj ne izgleda pretjerano spektakularno. Ne sviđa mi se niti ideja da svaki broj uređuje drugi urednik, mora biti neki prepoznatljivi nivo kvalitete, koji bi u ovom slučaju varirao. Mislim i da je potrebno imati uz glavnog barem još dva urednika, no cijela priča ovisi o broju stranica. Meni je nekako draža ideja blog magazina. Ne znam koliko bi koštale tjedne novine, ali tisak jednog blogerskog magazina na cca 160 stranica košta nešto više od 10 tisuća eura mjesečno (10 000 naklada), distribucija vam uzme pola od cijene, tu je još i porez. Dakle, sama prodaja bi trebala biti iznimno dobra da se pokrije samo trošak tiska. Osim toga tu su i ostali troškovi, dizajniranja novina, prijeloma, novinara, urednika, lektora; za reklamu sigurno ne bi trebalo izdvajati novac, a ako bi se u startu dovoljan broj blogera pretplatio, možda...

Mislim da u nas ne postoje magazini koji žive od prodaje, većina njih živi od oglašivača, pa bi se u blog novini morali pojavljivati. Iako ne izgleda tako mislim da bi interes bio dobar, naročito ako bi se objavljivali dijelovi tematskih blogova. Na primjer, knjižare kraj recenzija Knjiškog Moljca, Splitska banka kod Ptice Trkačice...Čini mi se nekako i da bi te novine morale imati čvrst koncept, pa da recimo znate da ćete svaki broj u njima čitati kritike, bilo TV kritičara, Bewarea, Filma i TV-a ili nekog drugog ili da će vas u svakom broju dočekati analiza, ne znam, blog mreža u SAD-u, predstavljanje kvalitetnih novih blogova, intervjui. Uspjeh ovakvih novina najviše ovisi o uredništvu, a meni dosta igra i prijelom/dizajn. Prvi broj broj sigurno bi kupio :) U svakom slučaju, ideja vrijedna razmatranja, da je meni pala na pamet, realizirao bi je, ali u obliku magazina, nadam se da će ova zaživjeti u konkretnom obliku.

hr.digg|prijavi

Komentari

  1. : Cartmann - 15.05.2006. 15:21
    Željko Kerum, poznati splitski poduzetnik je sličan projekt poprilicno kvalitetno komentirao - "nema tu para, brate". ;)
  2. : borja - 15.05.2006. 15:35
    Meni se baš čini da ima, ako se dobro odradi, samo to je sve kompleksna realizacija
  3. : Aljoša - 15.05.2006. 15:40
    u narednih nekoliko mjeseci čuo sam par sličnih inicijativa.

    Osnovno pitanje je: Čemu to?!

    Nije li apsurdno govoriti o tiskanom blogerskom magazinu? To bi podrazumjevalo da postoji nekakav on-line blogerski magazin, zar ne? A, postoji li? Ne postoji! Zašto ne postoji?

    Biti ću brutalno iskren i zapitati se: "Koliko bih para dao za nešto što bilo tko od nas piše?" Uostalom, na što bi takav časopis naličio? Kakav je to tematski kriterij "prišu ga blolgeri"?
  4. : Aljoša - 15.05.2006. 15:42
    ispravak - "pišu ga blogeri" :)

    @cartmann - bojim se da je u pravu
  5. : Aljoša - 15.05.2006. 15:43
    ne znam kako mogu nakucati toliko tipfelera u tako malo teksta?
  6. : borja - 15.05.2006. 15:47
    aljoš: brzo pišeš :) gle, uspjeh takvog projekta ovisi o realizaciji i uredništvu, odnosno konceptu. ja sam uvjeren da se može napraviti kvalitetan magazin od blog sadržaja i s blogom povezan kao i da može biti profitabilan. Da samo uzmeš najbolje putopise, recimo prokleti u Južnoj Americi, Motorobija, Moja Afrika i slični od toga možeš složiti mrak reportaže, da Cartmannov osvrt na google dionice objaviš (u niti jednim novinama ne čitaš o goog dionicama od nekoga tko ih zapravo kupuje) ili recenziju Balkanskog špijuna Jesusa to ti je već dosta...Naravno, sve ovisi o uredništvu...
  7. : Aljoša - 15.05.2006. 16:00
    Možda, kažem možda, problem i ne bi bio u sadržaju. Sad sam pročitao originalni post by Babel i tamo vidim puno krivo postavljenih teza.

    Prije svega, nema šanse da bi čitanost bila tako velika kako se očekuje. Mislim, o kakvim se to brojkama priča! Broj on-line posjeta ne može se brkati s potencijalima prodaje tiskanog izdanja.

    Čitajući oriđiđi post i komentare shvaćam da u svijetu blogera vladaju velike iluzije.
  8. : vuk - 15.05.2006. 16:02
    Mislim da se malo blogova može ukalupiti u nešto magazinskog tipa. Blog je sam po sebi specifičan, drugačiji, živi medij. Ne može se samo tako jednostavno napraviti copy&paste u novine pa da iz toga ispadne kvalitetna cjelina. Budući da ima malo kvalitetnih blogova sadržaj bi trebao biti šarolik. A ako imaš pomalo za svakoga na kraju ti to ispadne ništa za nikoga.
  9. : sinisa - 15.05.2006. 16:03
    Gee, postoji tona stvari koje bi volio imati na papiru, no neka mi netko objasni kako ce dovraga prezentirati taj ljuti magazin sve silne linkove na koje se pozivam ne bi li citatelju ukazao na ostale aspekte mog posta, dopustio mu da sagleda sadrzaj posta u nekom sirem kontekstu?

    C'mon ... po meni je tiskani blog magazin cista perverzija i nesto zadnje sto bih zelio citati, a kamoli se pretplatiti na takvo sto.

    To je samo moje misljenje.
    Dakle, smatram da postove mog tipa sigurno ne bi mogao korektno prezentirati niti jedan tiskani magazin, no recimo, price sa Kezele.com-a bi mogao.

    Da da da, moj postovi izlaze rijedje nego taj tjednik :) A i postovi su mi koma u zadnje vrijeme :)
  10. : borja - 15.05.2006. 16:13
    @aljoša: slažem se da broj online posjeta ne smije miješati s potencijalnim kupcima, ali ja i dalje tvrdim da se to može profitabilno odraditi, ako se pametno osmisli.

    @vuk: imaš ove primjere koje sam naveo, mogu ti naći dovoljno kvalitetnih postova, koji mogu funkcionirati i u magazinu tog tipa, za tjedne novine nisam siguran

    @siniša: bilo koji od tvojih osvrta na domaći web mogao bi ići, na svim tekstovima bi naravno trebalo urednička touch, ne samo tvojim nego i svim ostalim

    skloniji sam ideji da to sve može držati vodu kao mjesečni magazin, za tjednik ovisi o urednicima
  11. : Aljoša - 15.05.2006. 17:14
    @ borja
    u stvari ti pričaš o magazinu u kojemu bi pisali (neki) blogeri, vođeni stručnom uredničkom rukom... to je zapravo bilo koji časopis, s tom razlikom što autori ujedno imaju svoj blog. OK, to je zdrava koncepcija i priznajem da u domaćoj blogosferi ima dovoljno autora s kojima bi se takva priča dala složiti. Nažalost, autori su u cijeloj priči manje važni.

    ovo o čemu se piše kod Babel je skroz druga stvar, nemam pojma, nekakav samoupravljački magazin koji bi prenosio postove, linkove i štotijaznam. Nadalje, izlazilo bi tjedno u nakladi od 50 risuća komada! Budimo realni.
  12. : mrak - 15.05.2006. 18:00
    tek sam sada ovo skužio...

    dakle saslušajte starijeg i pametnijeg; "ovaj puta se slažem s Kerumom", to slobodno možete staviti u anale jer se takve stvari ne događaju češće od jednom od 100 godina

    dakle kao prvo, dok sam ja voljan recimo dijeliti svoje sadržaje s bestselerom (gdje sam actually neki autoritet), to definitivno ne bih volio raditi s nekim tiskanim medijem bez odgovarajuće kompenzacije

    drugo, blogovi kakvi postoje, nisu baš pretjerano pismeni, i dok ima tu i tamo nečeg dobrog i vrijednog prijenosa u tiskani medij, teško da bi se složio tu neki kvalitetni mjesečnik a kamoli tjednik

    treće, investicija u novine je daleko kompleksnija od cijene tiska, tu je pitanje uredništva, grafike, tiska i distribucije... to je jedan složeni mehanizam; neusporedivo kompleksniji od blog alata

    četvrto, blog je optimizoran za web, nijedna ilustracija s bloga nije kvalitetom primjerena tiskanom mediju

    peto, nije li cijela poanta bloga da bude alternativa konvencionalnim medijima i nije li blog nastao kao daleko fleksibilniji medij?

    šesto, kada bi blogovi nešto valjali (in general) tada bi ih klasični mediji citirali na sve strane, i dok možda u americi takve stvari se doista događaju, naše dostignuće zasada je da pišemo o tome kako je neki klinac zaprijetio da će se ubiti na svome blogu

    sedmo; pogledajte izdanja od EPHa (to je super primjer), koje teme oni pokrivaju; dnevne žućkaste novine, brdo ženskih magazina, auto magazina i nešto sitno muških magazina, dječji magazini; dakle tržište su ženske teme, bravo_a_like časopisi za uspaljene tinejdžere, auto freakove (objektivno auto časopisi su ekvivalenti glorije samo za mušku populaciju, samo što umjesto magde valtruski savjete daje odvjetnik bruno spitz) i nešto tržišta gdje se pokazuje gole kože...

    eph kao ni jedan veći izdavač nemaju u ponudi novine koje se bave internetom (što je kudikamo širja tema) ili informatikom (još širja), pa čak ni telefonima (što je bolesna ali široka tema) - i postoji dobar razlog za sve to skupa
  13. : borja - 15.05.2006. 18:01
    @aljoša: da, ja pričam više o tome, o konceptu za koji ja mislim da bi prošao, odnosno ne novini nego magazinu s daleko manjom nakladom, uredničkom rukom. što se Bablovog koncepta tiče, on je iznio ideju, volio bi vidjeti taj prvi primjerak
  14. : Cartmann - 15.05.2006. 18:08
    Nemam ništa protiv blogerskog magazina, iako se prikljucujem onima koji mu ne vide smisao, a sto se tice financijske isplativosti, i internet magazin je trebao biti financijski isplativ, pa pitajmo Anderlona sto misli o tome. :) Kao sto smo vidjeli u nedavnoj anketi, od 200k citatelja koliko ih Babl spominje ima cca. 150k realnih unique, od toga preko 90% nije zaposleno (ne zaraduje) i siguran sam da ne bi placali na kiosku ono sto ioanko mogu besplatno procitati na blogu. Tj. vecina niti ne cita na blogu (kao dokaz prilazem pad posjeta lebovom blogu nakon prelaska na mojblog), vec svrate ostaviti komentar kod popularnog blogera. A za financijsku isplativost je potrebno mnoooooogo mnogo vise toga, da samo krenem nabrajati mislim da bi mi bilo potrebno par stotina redaka. Zato sam i izabrao Kerumov stav, koji se naspram blog magazinu u mnogostruko boljoj poziciji, nije mu ni najmanji problem naci oglasivace (ima hrpu dobavljaca s kojima kompezira), a novine bi mogao koristiti u promoviranje svojih politickih i ekonomskih "ideja". Pa je izracunao da mu se ne isplati, sad to usporedimo s blogerskim magazinom i lako je shvatiti koliko je isti daleko od fin. isplativosti. :)
  15. : WinstonW - 15.05.2006. 18:09
    Vjerojatnije je da bi bio spreman platiti on-line pristup kvalitetnom blogerskom sadrzaju nego da odlazim do kioska da bi citao ono sto vidim i na netu. Bestseler vec imamo. Njihova kvaliteta u ovom trenutku nije takva da bi se eventualno placanje shvatilo kao bilo sto drugo osim milodara. No, tek pocinju i tko zna. Ne treba zaboraviti da je takva stvar tesko provediva u puno laksim situacijama. Npr. Salon.com (potencijalna publika se broji u stotinama miljuna) je skoro krepao dok nisu nasli spasonosnu formulu sa sponzoriranim day passom. (Slate financira Microsoft pa to ne gledam kao na neki samostalni projekt.) Bez obzira na sentimentalnost prema starim medijima, pravo pitanje je koji ce od starih medija uspjeti penetrirati on-line. S Htom koji nas cvrsto drzi u klincu i koji drasticno usoorava razvoj takve komunikacije, ne vjerujem da ce kriticne mase i obicaja biti dovoljno za neki takav profitabilni projekt (osim mozda u specijalnim tematskim slucajevima)
  16. : borja - 15.05.2006. 18:15
    @mrak: ja sam siguran da bi se dao složiti mjesečni magazin, koji bi se bavio blogosferom, ako na tržištu može postajati moja ne znam sauna, cvijet i slični, može i blogerski magazin koji se bavi blogosferom. Ne mislim tu da ćeš samo copy pasteat txtove koji su ti kul, nego se osvrnuti na, što ja znam, odnos blogova i mainstream medija, softver iza alata, videoblogove, alata za izradu video blogova, video kamere, oglašavanje na podcastu, test mikrofona, lifeblog aplikaciju od nokie, 2.0 siteove, imaš milijardu stvari koje su vezane uz blogove. Trošak svega ovisi o broju stranica, ljudi koji ga radi, slažem se da je kompleksnije od bloga, ali ne toliko da je neizvedivo, iako ti treba neki početni kapital za investiciju...Najveći problem je marketing, odnosno prodaja oglasa. Što se EPH tiče, istina je, ali oni su korporacija koja ne vidi smisla u magazinu ako ga ne prodaje u više od, ne znam, 20 000, a ovom bi bilo dovoljno i 7000 da nekom malom izdavaču donosi profit.
  17. : Noebius - 15.05.2006. 18:44
    Magazin? Teško. Prije FanZIne... jedino što prolazi su Blokz, dakle knjige nastale na blogovima. Upravo mi je na stol došao jedan tekst kojeg prvi dio je bio na jednom blogu, pa me jedan izdavač zamolio da budem urednik toga... ali o projektima koji su u tako ranoj fazi nema smisla javno zboriti. No što hoću reći: magazin je nešto tematski koncipirano. To što je netko objavio pjesmu na blogu - i dalje je pjesma, može biti u pjesničkom časopisu. To što je netko objavio filmsku kritiku - i dalje je filmska kritika, ima mjesta u novinama ili tako dalje.
    U biti, kolumne su isto tek kolumne.
    To što je netko autor u formi bloga, tek je tehnička karakteristika. Bitna je uređivačka politika, a čisto sumnjam da osim književnih sadržaja idu neke dnevne teme, pa makar i na blogu bile objavljene. I tu dolazimo na razinu - knjige imaju smisla, tjednici daleko manje...
  18. : Aljoša - 15.05.2006. 19:00
    @ borja
    to mi izgleda kao materijal za poseban broj pcchipa :)
  19. : vuk - 15.05.2006. 19:04
    @borja: magazin koji bi se bavio blogosferom? Mislim da je premali broj potencijalnih čitatelja da bi bilo isplativo. Ali magazin koji bi se bavio Internetom možda bi imao veće šanse. .Net je izlazio skoro jedno desetljeće prerano.
  20. : borja - 15.05.2006. 19:05
    aljoša: možda borja.org special edition :)) volio bi to napraviti
  21. : borja - 15.05.2006. 19:09
    @vuk: što se .Neta tiče, to najbolje zna mračni pošto je bio glavni urednik. Rispekt. Istina je, magazin koji bi se bavio Internetom, imao bi daleko veće šanse, uhvatio bi i blogere i one koji to nisu, ja bi investirao u to...
  22. : Aljoša - 15.05.2006. 19:13
    ... i ja!
  23. : borja - 15.05.2006. 19:14
    aljoša: lol, ak imaš nekoliko tisuća eura viška...
  24. : Aljoša - 15.05.2006. 19:32
    pa, skupit ćemo nešto... jel' još vrijedi onaj dogovor - 100kn/komentar?
  25. : borja - 15.05.2006. 19:37
    1000 kn po komentaru :)))
  26. : Berislav Lopac - 15.05.2006. 19:38
    Imali smo nekoliko magazina o Internetu, pa di su sad? Postavi to i ovako: koji medij poznas a da je u potpunosti posvecen drugom mediju? Npr. casopis posvecen televiziji -- svi koji su kod nas postojali su ili propali (Studio 1.0), ili izlaze u sklopu nekih drugih novina bez da mu utjecu na cijenu (Ekran, Studio 2.0...), ili su se u uredjivackoj politici sveli na trac-magazin o poznatima, s TV rasporedom reda radi (Stars).

    Magazini i o blogovima i o Internetu opcenito su cista fantazija; jedino sto mogu postici je podici ego par ljudi koji za njih rade, i to je sve. Osim toga, Borja, ti najbolje znas da financijsku konstrukciju casopisa zatvaraju oglasivaci, a ne kupci -- koga ti vidis kao potencijalne oglasivace u casopisima za taj profil publike?

    Ako mene pitate, ono sto kod nas u toj sferi najvise fali je casopis posvecen e-biznisu; dakle ne uglavnom informaticki casopis s povremenim e-business temama (PC Chip, Bug), niti strogo poslovni casopis s povremenim informatickim temama (Business.hr, ali ima ih gomila), vec posvecen svim oblicima koristenja informatike u poslovanju. Takav bi casopis imao interesa u informatickim i u poslovnim krugovima, mislim da bi mogao pronaci oglasivace u obje djelatnosti, a vjerojatno bi se mogla dobiti i potpora organizacija poput http://ict.hup.hr
  27. : Marko Bijelić - 15.05.2006. 19:55
    Iskreno, najkvalitetnije blogove pišu autori koji su u životu imali nekakav background u pisanju, uglavnom ljudi koji su imali nekada nekakav novinarski angažman (bilo to i školske novine), ljudi koji su periodično objavljivali svoje (stručne) tekstove u magazinima, ljudi prirodno talentovani za pisanje, autori knjiga, itd. Postoje iznimke, ali one najčešće potvrđuju pravilo. Iz mog svakodnevnog surfra, znam često da naiđem na blogove na kojima bi se i dalo pronaći nešto pametno i zanimljivo što nema na drugim mjestima, ali su tekstovi toliko nakaradno napisani, da je meni prava muka da se sažvakaju i onda glavnom bez obzira klikćem na back... Tipičan primjer je preduzetništvo, na tu temu se piše gomila blogova od starta blog fenomena, što će reći zadnjih 5 godina, bilo je potrebno da se pojavi jedan pismen Guy Kawasaki prije par mjeseci i tek da on napravi pravu stvar u toj segmentu. Poenta moje priče jeste da pismeni blogeri bez problema ukoliko žele mogu dobiti angažman u štampanim listovima i magazinima, s tim naravno što se u takvoj varijanti djelomično mjenja i stil pisanja. Znam iz iskustva, jer sam tri godine prije bloga objavljivao tekstove u magazinu koje se bavi ekonomskim i "new economy" temama.

    Sad praviti časopis o blogosferi radi blogosferi mislim da je prilično riskantan posao, opet na kioscima zaista vidimo izdanja koja se bave svim i svačim, znači moguće ukoliko postoji odgovarajuća tržišna niša koja bi čitala offline ono što može da nađe online. Inače volio bih da vidim neki borja.org printed edition :)
  28. : Aljoša - 15.05.2006. 19:58
    @ borja
    povišicu sam dobio!!! ženooo!

    u tijeku je mesh konferencija (http://meshconference.com/) gdje se uglavnom priča o sličnim temama - Publishing 2.0 izvještava

  29. : borja - 15.05.2006. 20:08
    berislav: znam dobro to, i napisao sam kako je najveći problem naći oglašivače, no ni to nije neizvedivo, samo je niz parametara u igri i načina na koji ćeš privući publiku/oglašivače. Što se časopisa o kojem ti pišeš tiče, slažem se da bi bilo lakše, ali raditi koncept magazina tako da njime od početka ciljaš na oglašivače nije za mene, niti bi se s nekim posebnim guštom bavio temom koju predlažeš:) Istina je, sigurno ne bi bio lak zadatak, ali i kupci mogu zatvoriti financijsku konstrukciju u najekstremnijim slučajevima.

    marko: misliš da nemam koncept gotov :) samo, pokrenuti magazin kakav bi ja htio, financijski nije lako, al jednom ću napraviti pa makar jedan broj, sebi za gušt :)

    aljoša: :)))
  30. : Marko Bijelić - 15.05.2006. 20:20
    Nego, Borja kako stojimo sa idejom o regionalnoj blog mreži po ugledu na 9rules, gdje bi se po mom mišljenju sasvim dobro uklopila polovina blogova sa tvoj liste "blogovi" na desnoj strani.

    Ima li šanse da neko preuzme na sebe posao da napravi takvu mrežu i naravno dovede konkretne oglašivače?
  31. : borja - 15.05.2006. 20:23
    marko: većina njih su članovi bestseler blog mreže, koja za sada ima najbolje šanse da bude naš 9rules. Što se preuzimanja tog posla, tako smo webdva krenuli pa ništa, teško je uz sve te projekte pokretati nove...
  32. : Berislav Lopac - 15.05.2006. 20:26
    @borja: pa ne moras se baviti tom temom -- i PCChip pokriva vise tema, i razni novinari su se specijalizirali za razne teme. Pazi, ja nemam na umu suhoparni poslovni magazin, vec nesto za malo siru publiku. Npr. znas sto i kako pise TechCrunch -- to bi bila idealna tema/kolumna/rubrika za taj casopis.

    Pitaj Darija i Zarka, mozda bi im bila zanimljiva ideja spin-off casopisa... :)
  33. : borja - 15.05.2006. 20:38
    berislav: dario bi se vjerojatno složio s idejom, za žarka sumnjam, a već imamo dva magazina, što će nam treći, tko će to raditi :)
  34. : Berislav Lopac - 15.05.2006. 21:32
    Kaj vam fali glavni urednik? Mogu ti ja preporuciti par... Ne mislim na sebe, nes bulivit. :)
  35. : borja - 15.05.2006. 22:04
    berislav: nije to, kompleksnija je malo situacija...a zanima me, čisto informativno, koga bi preporučio?
  36. : Berislav Lopac - 15.05.2006. 22:42
    Ajmo to na mail...
  37. : 45 lines - 15.05.2006. 22:46
    babl ima uredničkog iskustva, osobito u komunikaciji s čitateljima. vjerujem da je dobro razmislio o svemu prije nego je izišao javno s idejom. nisam stigao pročitati sve komentare, pa za sada tek velim da mi je drago da se borja zagrijao. nekako sam to i očekivao ;)
  38. : borja - 15.05.2006. 22:57
    berislav: ajmo, mozes tu na kontakt, ne radi chipov mail nesto

    45: vidim tamo po komentarima da je babl iskusan, a ja se jesam zagrijao, to je istina, pale me takvi projekti, a i mislim da ima potencijala ako se dobro odradi, posloži, realizira
  39. : mrak - 15.05.2006. 23:12
    da bi časopis postao zanimljiv oglašivačima moraš imati barem 15.000 prodanih primjeraka; to je donji minimum

    @marko: bestseler je blog mreža i ima namjeru rasti, svaka preporuka ili ideja je dobrodošla (pa i koji osvrt također, publiciteta nikada dosta), jedan od naših planova upravo i je regionalna suradnja, dakle bestselerova vrata su otvorena (već danas)

    p.s. borja, ovi anti spam kodovi su tako nečitljivo napisani da ih cijelo vrijeme krivo čitam
  40. : borja - 15.05.2006. 23:32
    mrak: a i mene nerviraju, trazim bolje rjesenje, možda uvedem registraciju korisnika, ne znam još što ću, ako bude još žalbi...
  41. : Stjepan - 16.05.2006. 01:41
    Sasava ideja do jaja. Dakle, ak' mogu pripomoc ko voditelj proizvodnje/ urednik/ novinar/ graficar/ cistacica/ kuhac kave... count me in!
  42. : borja - 16.05.2006. 02:12
    Stjepan: Ideja se rađa na blogu Pokret, za sada je tek ideja, vidjet ćemo koliko je incijator spreman na realizaciju. Adresa Pokreta je:
    http://sperm.blog.hr
  43. : lebowski - 16.05.2006. 11:34
    U Hrvatskoj je trend da dnevne novine postaju besplatne. A to nije bez razloga.
  44. : borja - 16.05.2006. 11:38
    leb, to je trend i u svijetu već godinama, naši samo kopiraju, ali ne propadaju zbog toga druga izdanja, još
  45. : Aljoša - 16.05.2006. 14:08
    umjeto komentara http://marketingservis.com/blog/prednosti-bloga.html
  46. : borja - 16.05.2006. 14:29
    aljoša: ostavio sam komentar na tvom siteu al čini mi se da nije prošao
  47. : Aljoša - 16.05.2006. 14:42
    nema ništa kod mene, nešto si zahebao :)
  48. : borja - 16.05.2006. 14:45
    vidim da nema, ali napisao sam i kliknuo submit, nisam išao mimo uobičajene procedure ostavljanja komentara :)
  49. : neutrino - 16.05.2006. 14:45
    Uh, dobro je - procitao sam komentare i vidim da nisam jedini skeptik ... citajuci komentare kod babla, naime, nisam bas nasao puno srodnih dusa.
    Nego ovi kodovi su fakat necitki, ali ne mislim da je rjesenje u uvodjenju clanstva.
    I konacno zasto taj blogerski tjednik ne bi bio besplatan?
  50. : Aljoša - 16.05.2006. 14:51
    fakat, nešto ne radi - idem čeprkat
  51. : Aljoša - 16.05.2006. 14:54
    sad radi! posipam se pepelom ;)
  52. : borja - 16.05.2006. 15:04
    neutrino: a da, razmišljam o uvođenju registracije, ali ako to tješi i ja se mučim komentirajući isto kao i svi :) što se besplatnog tjednika tiče, da bi se to dogodilo trebao bi imati dosta reklama. mislim da je najpametnije napraviti magazin, dva tri broja godišnje za početak, za free tjednik je potrebna gigantska korporacija u backgroundu

    aljoša: sad sam tu napisao otprilike što sam htio :) s tim da treba napraviti razliku između blogerskog magazina i magazina za blogere, mislim da bi trebao biti više ovo drugo nego ovo prvo
  53. : borja - 16.05.2006. 15:15
    Dobro pitanje kod Babla, što sprječava izdavače da već sada preuzimaju materijale s bloga?
  54. : Aljoša - 16.05.2006. 16:02
    Valjda ne znaju što bi s tim? ;)
  55. : webalizator - 16.05.2006. 23:15
    Slazem se sa Zeljkom, nema tu para. zato kupovati papir, kad je na web-u dzaba?
  56. : Web O\'Zilla - 21.05.2006. 22:32
    a) tu novinari nisu samo novinari već pokušavaju bit i biznismeni, to ne ide skupa u modernom svijetu
    b) tu novinari pokušavaju bit političari, ni to ne ide u civiliziranom svijetu,
    c) ako postoji neka enegrija informacija, ona će se iznjedrit prirodnim putem pa ako je to bloganje, let's blog'n'roll
    d) babl se u zadnje vrijeme kompromitirao s pokušajima izdavanja novina, expired, kako kaže Wired.
  57. : borja - 21.05.2006. 23:19
    Web O'Zilla: Pa nismo mi moderan svijet :) Možeš malo argumentirati točku a i d?
  58. : web o'zilla - 25.05.2006. 01:01
    ovako, pod a) izdavanje novina je business, ko i svaki drugi, kod nas je to mix, te budem urednik, pisac, novinar ali i vlasnik,koji konflikt i multipersonality, ko da je to tvornice radnicima, dakle pisci tipkajte, vlasnici brojite lovu pa platite kak treba..novinari trebaju dobro profesionalno odradit poso, vlasnici dat nofce, pa ubrat profit ak ga ima, recimo ko da je to kafana a novinar pevaljka, bolje peva, more denro, nema tu mudrosti..
    b) to ne BUM! komentiral...
  59. : zeljko - 29.05.2006. 09:55
    Nisam pročitao komentare do kraja ali želim predložiti nešto. Treba razmisliti o besplatnim novinama kao što je nedavno izašli Metro. Financirao bi se isključivo od reklama. To bi trebao pokrenuti neki jači blog servis kao što je blog.hr ili mojblog.hr
    Tada bi oglašivači koji se reklamiraju inače na blogovima imali još više razloga da se reklamiraju jer bi im reklama izlazila i u tisku koji se distribuira po kućama. Dalo bi se tu još raspravljati ali neću duljti.

Upišite komentar, ako baš želite...

Ime, email i komentar su obavezni. Hejterski komentari i spam biti će obrisani. Ako želite da vam nešto i odgovorim, to će se prije dogoditi ukoliko me konktaktirate na mail :)

CAPTCHA
U anti-spam kôd polje prepišite slijed znakova sa slike.