trendovi

26.lipnja 2006

Index.hr i ostali mediji

Još jednom Matija Babić, vlasnik Indexa na svom blogu piše kako mediji ljudima daju ono što ih zanima, a to su Paris Hilton, gaćice ________ (ubaci ime neke celebrity djevojke), grudi iste. Ta publika, koja je doista ogromna, dovodi ti oglašivače, oglašivači daju novac, koji ti pak omogućava da pišeš i o stvarima koje su stvarno važne odnosno o onima koje smatraš važnima, iako ih možda nitko neće čitati. Navodi i kako mediji nisu tu da obrazuju javnost. I citiram, Mediji služe tome da javnosti daju ono što javnost zanima (s čim se nimalo ne slažem jer nikada ne bi mnoge stvari saznali da se piše samo o onome što javnost želi čitati). Najžalosnije od svega, jest što je ipak dijelom i u pravu. Ljudi žele vidjeti sise celebritya, saznati kako Pameli A. treba novi plastični kirurg ili čitati o tome kako se žene nogometaša zabavljaju po Njemačkoj. I ja sam među takvima, a evo i zašto. Ne vjerujem niti jednom mediju kada piše o "ozbiljnim" stvarima jer je možda novinar igrač nekoga tko u toj vijesti ima interesa, možda je informacija podvaljena od strane suprotne strane koja god bila, možda su u pitanju viši interesi vlasnika medija...

Tu je naravno i odnos medija prema oglašivačima. Ako vam netko na godišnjoj razini plaća milijune kuna (ili znatno manje) biti će pošteđen razvlačenja po novinama kada su u pitanju kakvi skandali, izvršiti će laganu ucjenu, zaprijetiti povlačenjem oglasa i ako redakcija nije nezavisna, o tome nećete čitati. Da ne bude zabune, postoji i nešto što se zove medijski reket, a to je na primjer kada neka korporacija koja drži medije može zaprijetiti razvlačenjem neke firme ukoliko se ne oglašava. Naravno, dokaza nekih nema, ali često se o tome piše u Novinaru, službenom glasilu HND-a, kao i o niskoj razini na koju je novinarstvo palo. Sam Index u svemu tome dobro pliva, kako i Matija Babić piše, prihvaćajući zakone tržišta i radeći godišnji profit od milijun i ne sjećam se koliko kuna što je vlasniku nekog medija ipak prva stvar.

Domaća medijska scena, naročito tiskanih novina (i njihovih Internet izdanja) prepuna je senzacionalizma, u kojem se urednici natječu tko će dati bombastičniji naslov. Često naslov sugerira nešto, no još češće nema ni riječi o tome u samom tekstu. Stvari se izvlače iz konkteksta, stvaraju se skandali gdje ih nema, sve u svemu, ako ste neopterećeni time, odlična zabava. Na Indexu isto tako pratim sektor fun, nekad imaju dobre prave haterske tekstove koje najčešće piše Barković mislim, i Antulova čitam. Žao mi je što se kao jedan od najposjećenijih portala više ne bave ozbiljnim stvarima i iskorištavaju tu poziciju koju imaju da i obrazuje javnost, iako je jasno da to nije njihova uloga. Iz Matijinog posta mi se čini kako bi željeli istovremeno biti i mediji kojem se vjeruje i koji je cijenjen, ali i zarađivati na publici koja dolazi po komadić Paris Hilton i sličnih. Je li tako nešto uopće moguće, nisam siguran, definitivno je teško balansirati.

Zbog takvog stanja u medijima, dakle gubitka kredibiliteta, senzacionalizma i svega ostalog, ljudi se okreću nezavisnim izvorima kada su u pitanju ozbiljne stvari, ili tek pojedinim novinarima kojima vjeruju. O svemu ovome već sam dosta pisao, i mislim da većini situacija nije kristalno jasna, dok ližu svoju nogometnu lizalicu i pritom su ljudi sa stavom. I na toj slabosti mainstream medija, najviše će profitirati baš ti, spomenuti nezavisni mediji i blogovi. Ili bi barem, tako trebalo biti..

hr.digg|prijavi

Komentari

  1. : Luka - 26.06.2006. 20:44
    Samo bih podsjetio na jedan Indexov članak koji ih savršeno opisuje: http://www.index.hr/clanak.aspx?id=259896
  2. : Bez Komentara - 26.06.2006. 21:51
    Zašto Index.hr (više) ne obrazuje? Pa, mislim da je Babić to zgodno sam objasnio, a u današnje vrijeme 10 grama edukativnih sadržaja treba 90 grama zabavnih sadržaja da bi prošli. Mislim da čak negdje duboko u Indexovu sajtu postoje edukativni sadržaji samo zabavne treba razgrtati lopatom. No, radi probe, razmišljam da u idućih pet dana i pet postova nabijem 30 grama sisa, 40 grama seksa i dobrog provoda, 20 grama smrti i oko 10 grama edukativnih sadržaja. Sve to dobro promućkati da vidim kako takav mix prolazi. Na kraju, dva najjača ljudska poriva: eros i thanatos, prodaju stvari... :)
  3. : sinisa - 26.06.2006. 21:58
    Nesh ti kvalitete od Babica...

    Poanta je dobra, no njegov post ne drzi vodu, kao i obicno.

    Super zavrsetak posta nevertheless.
  4. : Liby - 26.06.2006. 22:19
    Neke stvari, poput ovakvih "bukvica", vrijedi više puta ponoviti :)
  5. : borja - 26.06.2006. 22:59
    problem je (možda) što bi Matija htio biti i Bob Woodward i Rupert Murdoch, a to, barem se meni tako čini, ne može ići
  6. : tomo - 27.06.2006. 00:05
    Matija je zadnja osoba koja bi ikome trebala pričati o slobodi i stanju medija. Ako se već nije u stanju boriti da se situacija popravi, nije ju trebao ni pogoršavati. Sjetimo se kako izgledaju novine 24 sata, te kako su izgledale za vrijeme njegovog uređivanja. Meni osobno, to je bila najniža razina bilo kakvog pismenog oblika izražavanja.

    Analizirajući stanje medija:

    feral umire
    slobodna više nije slobodna nego privatna, ako se ne varam
    večernji je u vlasništvu crkve
    jutarnji nije, al je isto lažljivo smeće od novina
    24 sata

    Šta nam ostaje? Metro? Jesu najpristojnije i najnormalnije novine zasad, ali ne ispunjavaju osnovnu funkciju novina, informiranje.

    portali:

    iskon je kupljen od HT-a, pa si možemo mislit koliko će uređivačke slobode imati, iako ju dosad nisu ni trebali čini mi se

    monitor je identična kopija većine ostalih portala, s ništa značajnih novosti

    xportal je imao par bistrih tekstova, ali nisu imali dovoljno volje, ni iskustva za uspjet

    index je čista žuta novina, samo u digitalnom formatu, kojoj je funkcija zabaviti, ne informirati

    I onda dođemo do činjenice da je samo par pojedinaca na HRT-u donedavno spominjalo prave probleme društva, ali i oni su pošteđeni svojih funkcija na HRT-u.

    Ljudi, treba nam alternativa. Naša alternativa.
  7. : Cartmann - 27.06.2006. 01:20
    Iako je tvoj post u potpunosti ispravan, ne mogu podržati Babićev princip prikupljanja posjeta. Mislim da nije potrebno namjerno pisati očite gluposti, već da se publiku može privući i kvalitetom, istina mnogo sporije i izuzetno teško na hr govornom području, ali vjerujem da može. Također su mi smiješni njegovi pokušaji opravdanja, da je ostao dosljedan sebi i rekao "ko vas jebe, ja ovo ionako radim zbog para" bih ga više cijenio, tj. mislim da se neće uspjeti prebaciti na ozbiljan portal tj. postati nekakav opinion maker koji će ljudima ukazivati što je dobro, a što nije, tj. da ga ni njegovi čitatelji odavno ne doživljavaju ozbiljno. Isto tako nema svaki posjet istu "težinu", npr. posjetitelji blog.hr-a u prosjeku imaju 15-17g, i u skladu s tim 99% nemaju nikakvih primanja, što znači i da teško mogu opravdati ulaganje oglašivača na tom portalu/blogu, jer ipak oglašivač ne zarađuje zahvaljujući posjetama, već prodaji-prometu kojeg generira zahvaljujući tim posjetama tj. oglašavanju.
  8. : borja - 27.06.2006. 01:32
    ovo zadnje zvuči kao kakav tagline neke stranke :) index samo slijedi zakone tržišta, a njih dijelom kreiraju i čitatelji. matija je u pravu kada kaže da publika to želi čitati; razumijem da je on u utrci za profitom, a i da bi nekako htio ostati Novinar u tome, ali to to ne može ići. ne znam kako raditi bilo kakave novine (tiskane, internet) i biti profitabilan, a ići protiv onoga što se na tržištu traži.

    inače, cijelo vrijeme raspravljamo o web startupovima, pa ako ništa stvorio je taj index skoro iz ničega i napravio ga profitabilnim pa mu to treba priznati. i iako je žut, ne treba zaboraviti da su stvarno smijenili žužula, imali par svijetlih novinarskih trenutaka, napravili media.index, još uvijek odličan servis. u posljednje vrijeme to sve ide prema još većem senzacionalizmu, srozava se malo, no ipak, najavili su neki redizajn i rekonstrukciju u kojoj bi odjel vijesti trebao biti "ozbiljniji" pa im nekako dajem šansu da će ih se manje citirati na hr.alt.trash i sličnim lokacijama :)

    iskon ponekad isto tako ima senzacionalisticke naslove i zuti se, t-portal ne pratim bas (nervira me iframe), monitor takodjer ne posjecujem, vecernji me isto previse nervira (oni prednjace u tim skandal naslovima, a ne volim ni njihovo urednistvo), jedino jutarnji povremeno posjetim ...slobodnu eph lagano unistava kako cujem, citatelji su nezadovoljni, uglavnom lose
  9. : borja - 27.06.2006. 01:38
    Cartmann, može se privući ozbiljnija publika ali pitanje je bi li to bilo dovoljno da portal opstane. ipak je to mali pogon koji treba plaćati
  10. : mastermind - 27.06.2006. 08:09
    Ne mogu Matiji ne dati za pravo. Ima naime u svemu jedna kontroverza na koju zaboravljamo. Govorimo o ozbiljnoj publici, potrebi edukacije, osvješćivanja, pružanja pravih sadržaja. Ključ svega je u publici. Koliko je ona ozbiljna i zainteresirana za tako nešto. Banalni primjer blogova: totalne bezvezarije posjećenije su od onih blogova koji nude tu alternativu koju zazivamo, ozbiljni i kompetentni autori potonu u šarenilu šunda. Ja to jednostavno preslikavam i na okolnosti u kojima rade "pravi" mediji. S tim da blog ima svog sponzora i ne mora brinuti da li će sutra pokriti troškove - da ne kažem zaraditi. Smisao svakog biznisa je zarada, ne vidim čemu skanjivanje. Teško je pametno balansirati.
    Baveći se poslom koji nema veze s medijima, naučila sam da si prisiljen, želiš li opstati, kupcu (a to može biti i čitatelj) nuditi ono što traži. Početni entuzijazam ustrajanja isključivo na kvaliteti nažalost brzo splasne. I tako ostaje ponuda od ponešto kvalitete za rijetke i more brzopotrošive robe. Opet sve to preslikavam na medije. Takvi smo kakvi smo.
  11. : mrak - 27.06.2006. 09:10
    ja mislim da je Severina najbolje što se ikada dogodilo Indexu, 24 sata su samo bili index ali u papirnatom formatu a ozbiljnog teksta na indexu treba tražiti sa meta-search engineom... matija je načelno OK dečko ali iz njega izvire ničim izazvana bahatost i situacije u kojima je bio je mogao daleko bolje iskoristiti da se malo mudrije postavio

    glede medija općenito, na mojoj skali žutila jutarnji duboko predvodi i njih jednostavno ne čitam, večernji (čiji je vlasnik styria a ne crkva, otkuda uopće ta tvrdnja???) se pozicionira kao desna konzervativna novina i to je sasvim ok i legitimno (ivkošić mi je legenda ionako :)

    naravno da svaki medij ako želi nastaviti mora biti profitabilan, no isto tako valjda postoji i neka društvena odgovornost koju se mora poštivati, ne zato što je to propisano nekim zakonom nego zato što je to common sense i ako ga u pojedinom mediju nema to je doista zabrinjavajuće

    glede žužula i indexa, bojim se da je index samo lansirao vijest no da su žužula dokrajčili drugi likovi i u tom pogledu je taj internet portal (baš kao i neke blog "afere") samo potekla odatle ali se cijela igra odigrala negdje drugdje

    internet i internet mediji nemaju težinu koju mogu imati i dok se to ne promijeni dotle ćemo samo imati ovakve situacije
  12. : borja - 27.06.2006. 11:06
    mastermind, slažem se, na medijskom tržištu traje rat za svakog čitatelja, a 24 sata je jedna od najčitanijih novina. no mislim da je do takvog razvoja situacije došlo i stoga što je ljudima dosta laži koje su u tim istim novinama pročitali. ja stvarno novinama ne vjerujem, samo pojednim novinarima.

    mrak, najveći dioničar u styriji je Private Foundation of the Catholic Media Association dok ostatak ima Catholic Media Association.
  13. : Rock Roll - 27.06.2006. 13:05
    Puštanje čistog tržišta da samo odradi stvari nije se pokazalo dobrim ni u jednoj sferi, pa zasigurno neće ni u novinarstvu. Ljudi su po svojoj prirodi oportuni i to uvijek dolazi do izražaja u situaciji prevelike slobode. Zato i imamo ekološke krize, problem enormnog jaza bogatstva, eksploataciju radnika,..., pa i senzacionalizam i žutilo u medijima. Ja sam i sam nekada bio zagovornik neplaćanja tv pretplate za htv. No, otkad sam uvidio na koji način funkcioniraju kuće kojima je gledanost (čitaj: profit) jedini kriterij, ta mi pretplata i ne pada jako teško. U tržišnom sustavu nema prostora primjerice za dokumentarce, popularno-znanstvene emisije, obrazovni program... Babić to jako dobro kuži i ograđuje se u maniri Poncije Pilata. Društvena odgovornost predstavlja mu udovoljavanje niskim potrebama društva, a to je loše (da ne kažem jasno).
    Pri dolasku na blog (i neko vrijem nakon toga), vjerovao sam da će blog kao neovisni i neproifitabilni medij značiti razliku (barem u onom dijelu u kojoj blog gledamo kroz najkvalitetnije članove, jer se ni blogu ne može osporiti pareto raspodjela kvalitete). Nažalost, što sam više tu, više kužim zakulisne igre, prijateljstva iza zavjesa, sitne i krupne intrige, i oportuno ponašanje kao i u svakoj drugoj sferi ljudskog djelovanja. Sve to priječi blogu da se u većoj mjeri izdigne iz medijskog blata. Ima drugačijih primjera, hvala Bogu, ali puno manje nego što sam se svojedobno nadao. Ne znam, nadam se da će Bestseler (ili neki drugi pokušaj koncentriranja kvalitete) učiniti razliku i čitanje blogova pretvoriti u pojam za informativno i kulturno razvijanje.
  14. : borja - 27.06.2006. 13:58
    Na žalost, određeni blog servisi naginju senzacionalizmu, pa te njihove naslovnice ne posjećujem više. do sada se nisu pokazali kao neka alternativa a sumnjam da će se to i dogoditi.
  15. : tomo - 27.06.2006. 16:20
    borja:
    "mrak, najveći dioničar u styriji je Private Foundation of the Catholic Media Association dok ostatak ima Catholic Media Association."

    Hvala, spasio si me. :)

    Izgleda da je postalo moderno žaliti se na cenzuru u medijima, i politički pritisak, i žutilo, a najviše se na to žale oni koji rade najlošije, i najniže splačine napišu. Sve dalje mi se to čini kao jeftini izgovor za status quo, koji šteti samo čitateljima.

    Babić bi Severini trebao dići spomenik, jer je preko njene kičme njegov portal postao "etabliran".
  16. : Petar - 27.06.2006. 16:57
    Taj je isti Matija na Z1 tv objasnio za 24sata kako je on radio "visokotirazno smece za isto takvu publiku" a svoje web uratke opisao je kao nesto na cemu rade "tek toliko koliko treba jer za koga je i predobro je te nema potrebe da se muce a osim toga sad je index velik i cemu raditi ozbiljno". Dok je emisija Otvoreno o blogovima jos trajala na njegovom blogu se moglo procitati kako je on tamo samo zbog reklame blog.hra uz posprdne komentare od posjetitelja o Hloverki kao "glupaci". Ako je nakon toga zasluzio da ga uopce spomenes na svom blogu (a kamoli kao Novinara), svaka vam cast obojici. Zaista bolje medije onda nismo niti zasluzili.
  17. : borja - 27.06.2006. 17:57
    nisam ga spomenuo kao Novinara, nego napisao da on to želi biti, zapravo da se u njemu samom bore Woodward i Murdoch. Ovo na Z1 nisam gledao, a ne vidim zašto ga ne bi spominjao, kao nekoga tko ima najjači domaći portal. Što se tiče medija koje su čitatelji zaslužili, još uvijek mislim da je istina što Matija kaže - ljudi žele čitati sve te trač vijesti, i to većina njih.
  18. : Petar - 28.06.2006. 03:31
    Borja, mozda je on samo pokusavao impresionirati Lanu. :-)
    Ne bori se u njemu nista osim niskih sa nizim porivima i moguce pokoji kompleks. Ono sto sam vidio i cuo u njegovih par nastupa i procitao u naknadnoj posjeti njegovu blogu, dovoljno mi je da shvatim o kakvoj se osobi radi. Osobno ne zelim mu niti ime vise spomenuti jer se upravo time i hrani. Neodgojenost me ne impresionira. A za manjinu (tihu) koja tako razmislja stvarno ne postoji alternativa. To nije razlog da posjecujemo takve webove ili kupujemo takve novine.

    Cekamo alternativu. Dotle ti radi od njega vijest spominjanjem i osvrtima. Bas mu to i treba. Ali, nemoj se onda cuditi kako nemamo kvalitetne medije. Pogotovo mu dobro dodje kad se netko tko ima kvalitetu osvrne na njegov "biznis".
    Normalno da ima najjaci domaci portal.
    To ne znaci da to ista vrijedi.

    I slažem se i sa tobom i sa njime: ljudi zele citati traceve. Pa, citaj ih onda. Ili, nemoj ako ih ne volis citati.

    Ako je ovo potonje - stvori kvalitetnu alternativu. Ima nas dosta koji jedva cekamo tako nesto. Nema nas mnogo kao ovih koji vole traceve, istina.
    Ako ti se ne stvara - ignoriraj nekvalitetu.
    Tako ce nestati. Valjda ce se prije ili kasnije pojaviti nesto cega se normalni ljudi nece sramiti. Zalosno je da se zbog ovakvog zutila, nepostivanja drugih, vrijedjanja javnosti ne srame oni koji to proizvode.

    Spomenuo si Meridijane. Citao sam. Ponosan sam da tako nesto postoji kod nas. Zao mi je sto ih nisam ranije otkrio.
    Dakle, moze se. Nismo niti premaleni niti "nema tko".

    Problem je sto je uvijek vaznija vijest neki tamo sund portal a ono sto vrijedi se jedva ili uopce ne spominje.

    Educira se javnost medijima. Samo oni koji to nisu sposobni tvrde drugacije. Jer su i sami, vjerojatno je, nesposobni ili needucirani. Takvim educirana javnost nije potrebna.

    Razmisli ima li nesto u ovome...

    Pozdrav i nastavi nas educirati i na ovim stranicama.
  19. : Petar - 28.06.2006. 04:15
    @Rock Roll
    Potpuno se slazem sa tvojim postom, narocito sa dijelom o drustvenoj odgovornosti i podilazenjem publici. U idealnoj situaciji rekao bih da si u pravu i za tv pretplatu. Ali, placamo pretplatu. Gdje je onda kvalitetan obrazovni program na HRT-u (ma, bilo kakav obrazovni). Kad se sjetim kako je to izgledalo pred 20-tak godina, ovo danas je katastrofa. Pogledaj sto rade nasem jeziku na toj tv. I ne samo na njoj. Popularno-znanstveni program? Hm, "Na rubu znanosti"?
    Steta koju drustvo trpi tolerirajuci takvo stanje stvari je nepopravljiva. Pateticno receno - povijesno nepopravljiva. Istu takvu stetu nanose i ovi blog servisi. Ne samo razvoju interneta vec i samim korisnicima blog servisa. Zatupljivanje publike. Kvalitetni blogovi kao ovaj na kojem se nalazimo, rodili bi se i bez njih. Mozda se ne bi niti zvali blogovima. Sto je dakle, korisno u postojanju domacih blog servisa? Nista oni dobro nisu donijeli niti stvorili. Dapace.

    Njima je samo do najsirovijih strasti koje donose novac. Procitajte pocetak posta vlasnika onog bloga kojeg se gnusam. Pocelo je sa time kako je Feral objavio reklamu. To ga boli. Nije njemu pa su oni losi. Kad on stvori aferu i uzme novac, onda je "sposoban". Nemojmo biti naivni.

    Novac kao mjerilo svega. Predlazem Borji da pocne naplacivati pristup svom blogu i javljam se kao prvi pretplatnik. Pokazimo im (i Borja kao autor i mi kao citatelji) da se moze i kvalitetom zaraditi. I ostali vlasnici kvalitetnih resursa/blogova takodjer, dajte...to ce pokrenuti i one koji su neaktivni. Mozda ce i dalje postojati "losi" blogovi. Ali, kolicina dobrih nece vise nikada biti ista. A percepcija kako se ne isplati biti kvalitetan vec je bolje prodavati "guze" pasti ce u drugi plan.

    Bez "sisa" i namjestenih skandala.

    Thja, radije dam 6 ili 12kn dnevno za par kvalitetnih blogova nego za dnevne novine. Pazite - _dnevne_ novine. Hrvatska. Preko $1 dnevno.

    Ma, za tu lovu uvijek kvalitetan blog nego nekvalitetne novine.

    Kaj velite na to?
  20. : mrak - 28.06.2006. 09:09
    katolička asocijacija nije nužno i crkva, to su bitne razlike, postoji u hrvatskoj udruga katoličkih poslodavaca pa oni s crkvom nemaju nikakve veze (iako se očajnički pokušavaju povezati)
  21. : tomo - 28.06.2006. 10:21
    Njihovi postupci i urednička politika zastupaju stavove crkve, služe manipulaciju javnim medijskim prostorom na korist katoličke crkve, te desno orjentiranih društvenih segmenata, prije svega HDZ-a.
    Između ostalog prave budale od čitatelja. (sjetimo se naslovnice od prije nekoliko mjeseci: "Osoba godine Sanader, odmah iza Gotovina"!?!?

    Sve i da nemaju nikakve financijske veze (u što sumnjam), opet su za mene produžena ruka crkve.

    Trebalo bi tu vezu istražiti, pa ne bismo nagađali jesu il nisu, ali ne vjerujem da ima novinara koji bi se htjeli time pozabaviti.
  22. : neutrino - 28.06.2006. 10:58
    Mislio sam da se necu sloziti s tobom jer procitavsi Babicev post nisam nasao nista posebno sporno u njemu.
    Potpuno se slazem s njim da mediji nisu tu da obrazuju. Oni su tu da informiraju i zabave. Ako ih nitko (ili veliki broj ljudi) ne cita onda oni ne cine nikome nista dobro.
    Babic ima brdo svojih mana i urednickih i drugih gafova (severina, pljunite suca, e-mail uputstvo kako treba pisati) ali se slazem s njime da su njegovi mediji odraz njegovih korisnika. Bilo bi super kad bi vecinu interesirala previranja na Bliskom Istoku ili Rakickini komentari na HTV, ali tome jednostavno nije tako.
    Nadam se da ce na indexu jednom biti i nesto zanimljivo za proctitati, ali ako nece, mislim da to nije zato sto Matija i drustvo o tome ne zele pisati...
    Slazem se s velikim dijelom tvog posta i sa gotovo svime sto si napisao u komentarima. Ne pljujes bez veze i to mi je drago...
  23. : mrak - 28.06.2006. 11:26
    biti konzervativno desno orijentiran kako to pokušava napraviti Večernji nije nužno i politika koju zastupa crkva, crkvi se naravno dopada konzervatizam jer je to područje u kojem "plivaju dobro", no sumnjam da postoji direktna veza, više možda suglasje u ponekim stavovima koje se može protumačiti kao neko savezništvo ili čak poveznica

    glede naslova koje si naveo, to je po meni čisti senzacionalizam i tu nema neke osobite matematike osim populizma u svojem najnižem obliku
  24. : borja - 28.06.2006. 11:27
    petre: slažem se ja s tobom u mnogo toga, ali s druge strane, index.hr je legitiman business kojemu je za cilj zaraditi pare pa s te strane, dobro im ide. Nekako pokušavam to sagledati i s tog aspekta, ne osvrćući se pritom na uređivačku politiku. Hoće li se pojaviti neka alternativa ne znam, ali i ja je čekam kao i ti, no nije to lak zadatak, pitanje je hoćemo li vidjeti nešto pametno skoro. Obzirom da i sam radim u medijima, znam kakvo je stanje i da nije nimalo lako ne odgovarati na zahtjeve tržišta. Doduše ja sam u stručnom magazinu u kojem srećom nema ni prostora za tračeve i slične stvari. Što se edukacije tiče, mene više brinu novinari koji se odgajaju na ovakvom senzacionalističkom pristupu a koji neće znati drugačije. Slažem se da najposjećenije ne znači i najkvalitetnije, kao i da je nužno educirati javnost. Tračak nade ipak postoji jer onaj tko prvi napravi neku dobru tiskanu alternativu, mora uspjeti.

    I ja bi radije platio za par blogova, nego za novine, ali ne bi bas uvodio pretplatu na borja.org, iako mi je već nekoliko puta sugerirano da bi mogao. Za sada, free for all :)

    tomo: neki dan je u večernjem na poklon bila čudotvorna medaljica na dar, u čemu ne vidim ništa loše, samo me zanima što bi trebalo značiti čudotvorna :)
    http://tinyurl.com/r8l7z

    neutrino: ti si vidim u akciji slanja mailova :) baš sam sinoć s liby komentirao to, da svi tako reagiramo na drugim razinama, bunimo se kad nas prevare, manje bi toga bilo. Što se tog servisa tiče, iako i oni imaju prije svega taj financijski motiv, moglo je to biti i znatno bolje, propustili su šansu da oni budu ta alternativa o kojoj pričamo
  25. : tomo - 28.06.2006. 16:01
    \"glede naslova koje si naveo, to je po meni čisti senzacionalizam i tu nema neke osobite matematike osim populizma u svojem najnižem obliku\"

    Ako malo proanaliziramo što taj naslov sugerira svakome tko ga makar letimično pročita:

    Iako je jedan optužen za ratni zločin, a drugi ga je zatvorio, što znači da su moralno i politički na suprotnim stranama, nijedan nije negativna osoba.
    (između ostalog)

    Moja poanta je u tome da postoji razlika između neutralnog populističkog senzacionalizma, i diktiranja javnog mnijenja, ili zamjene teza (chumsky).

    Bar si ja tako brijem.
  26. : neutrino - 28.06.2006. 16:19
    :-)) Jes, mailovi samo frcaju, a blogami ima i odgovora. Valjda sam se ovdje (UK) navikao na taj usluzni odnos prema korisniku i sve mi je teze skuziti da je nekome normalno da mu nitko ne odgovara na e-mail, pismo ili telefon... (uf sam sebi zvucim ko neki napuhani gastarbajter "kot nas to tako ne moshe")
    Ovo sa alternativom nisam bas najbolje shvatio. U svakom slucaju i blog je u svojoj naslovnici tek odraz interesa ljudi koji ga pisu i citaju. Valjda.
  27. : borja - 28.06.2006. 17:07
    neutrino, tako i treba, da svi šaljemo takve mailove, pisma i tražimo odgovore i oni koji trebaju odgovoriti bi se upristojili. koliko god to bio besplatan servis, korisnik mora biti na prvom mjestu.

    što se alternative tiče, htjedoh reći da je servis imao šansu s drugačijim konceptom naslovne postati kvalitetna alternativa mainstream medija, no to se nije dogodilo jer nisu ništa bolji a kamoli kvalitetniji.
  28. : tomo - 28.06.2006. 21:38
    Evo stanja medija u hrvata:
    http://www.sinisa.org/article/307/
  29. : Rock Roll - 29.06.2006. 12:34
    @petar - (sorry Borja) - ma slažem se definitivno. Nisam ja ni rekao (nit mislio) da je htv dobra televizija nit da je njihov obrazovni, kulturni ili popularno znanstveni program na željenoj razini. Rekao sam samo da zbog potreba za takvim programom koji nije komrcijalno unosan, ima smisla plaćati pretplatu iz koje će se financirati. Ne pada mi na pamet braniti htv, iako je po mom mišljenju značajno kvalitetnija nego ovdašnji rivali.
  30. : borja - 29.06.2006. 14:08
    r'n'r: ma nista :) slazem se i ja s nekim stvarima, pokusavam samo sve to sagledati iz perspektive vlasnika medija, novinara, čitatelja...
  31. : deejayvu77 - 29.06.2006. 21:04
    ako jedan saborski zastupnik tuži nekoga zato što je na svojoj web stranici (koja službeno nije medij - pa je valjda nešto poput bloga) dopustio da se objavi uvredljiv tekst o njemu i njegovoj supruzi te naročito zato što nije obrisao uvredljive komentare anonimnih posjetitelja - ako ga tuži zbog toga, s nekoliko tužbi, na ukupni iznos preko 250 000 kuna, a to mediji (osim vrlo rijetkih) ne registriraju kao vijest (iako sve to traje već godinu dana)... onda ne znam odakle bi se trebalo krenuti s analizom medija. moguće je da sam skroz zabrijao, ali nevjerojatno mi je da tužba saborskog zastupnika s obitelji u tolikom iznosu i za takvu stvar nema ni status najobičnije vijesti. zakačio sam se za taj slučaj jer ga pratim već neko vrijeme, ali sigurno je takvih stvari dosta. prema tome ovaj moj komentar i nije neki prilog raspravi s obzirom na to da ne znam ima li smisla govoriti o zabavnosti nasuprot edukativnosti kad se mediji (kako ih zovemo) ne usude informirati. ili informirati ne znaju.
  32. : borja - 29.06.2006. 21:29
    Deejayvu, na žalost jači tiskani mediji imaju svoj raspored - političare napadaju kad im od njih nešto treba a ovi ne daju ili kad obavljaju posao za nekog "svog". taj primjer koji si izdvojio, meni se čini, samo je žalosni komadić mozaika sukoba interesa, zapošljavanja rodjaka, prodavanja magle...kako sam već napisao, većinu medija pratim, ali im ne vjerujem nimalo. svi čekamo neku pravu alternativu. Ako imaš vremena, na www.hnd.hr možeš u pdfu skinuti svaki broj Novinara, što je službeno glasilo novinarskog društva u kojem se gotovo u svakom broju piše o tome kako se novinarstvo srozalo

  33. : 906090 - 02.07.2006. 16:22
    Slažem se s Babićem. Ja istu priču često ponavljam. Izdavač sam kao što je netko doktor ili fizer. Pokušavam zaraditi, a to znam raditi. Što god da izdaješ u Hrvatskoj, ljudi tako malo čitaju da je teško preživjeti bez oglašivača. A da bi ih dobio moraš ih uvjeriti da tvoje novine ljudi čitaju. A oglašivači znaju da su popularne novine pune crnih kronika, tračeva i sl. Najprodavanija novina do prije nekoliko godina je bila Arena. Mislim da to puno govori o našoj publici koja dolazi na kiosk i traži nešto za pročitati. Nitko ih nije nagovorio da je kupe, nitko im je nije lažno podvalio kao edukacijsko štivo. Znaju šta u njoj ima i baš to hoće. Ima toga svagdje samo je žalosno da kod nas nema alternative. Ali tko bi kupio tu alternativu? Šaka ljudi u odnosu na brojke koje su izdavaču potrebne.
    Jutarnji je znao prodavati preko 100000 primjeraka a sad su spali na 70000. Briga ih za kvalitetu, spašavaju svoja radna mjesta i rade šta moraju da opstanu.
    ja kužim šta ti hoćeš reći jer bi ja osobno imala problem sa žutilom. kad sam počela izdavati svi su mi savjetovali da pokrenem ženski časopis. ne zato što bi žene kupile bilo što za čitati, već zbog gomile potencijalnih oglašivača. Ali nisam mogla, umrla bi da moram pisati ili čitati \\\"kako biti više seksi za njega.\\\"
    Izdajem najviše dječje novine i apsolutno pazim što pišemo ali moje novine nisu tu da educiraju iako je većina sadržaja takva. Mislim da ne bi dobro prošla da kćer ostavim da gleda tv čitav dan te onda malo prelista časopise u kojima se curice samo smješkau i šminkaju.
    jednako tako je opsano čitati novine ili gledati dnevnik da bi se educirali. Informirali da, svakako, usput ćemo nešto i naučiti moguće, ali za edukaciju bi se morali pobrinuti i van medija.
  34. : borja - 02.07.2006. 17:14
    drugačije je sve to iz pozicije izdavača, odnosno nekoga tko mora platiti sve troškove, često se pokušavam staviti u taj položaj, malo sagledati stvari s poslovne strane. jasno mi je kako treba odgovarati na zahtjeve tržišta ako želiš opstati, nije to nimalo lako, vidim to svakodnevno. ipak, mislim da bi neka kvalitetna alternativa mogla zadovoljiti dio čitatelja, koji ne žele čitati žute teme. čini mi se to kao rupa na tržištu - onaj tko je popuni mogao bi profitirati. drago mi je da je blog ponovo živ...:)

Upišite komentar, ako baš želite...

Ime, email i komentar su obavezni. Hejterski komentari i spam biti će obrisani. Ako želite da vam nešto i odgovorim, to će se prije dogoditi ukoliko me konktaktirate na mail :)

CAPTCHA
U anti-spam kôd polje prepišite slijed znakova sa slike.