BorjaTV

06.siječnja 2007

ZAMP-ov harač

Realno gledajući, piratstvo jest problem i glazbene i filmske industrije i ne može se reći da ne gube novac od downloadiranja s torrenta i p2p mreža. Možda nam se kakav korporatvni CEO iz zabavne industrije i neće svidjeti, ali cijela priča ima utjecaj i na, uvjetno rečeno, malog čovjeka zaposlenog u postprodukciji, pa svakako treba u obzir uzeti i tu stranu priče. Iako ćemo se nasmijati na FBI upozorenja kako se piratiziranjem pomažu teroristi, ni to nije daleko od istine jer na piratskim kopijama zarađuju dobro organizirane kriminalne skupine. Je li to razlog da nam poraste cijena USB diska na kojem prenosimo Creative commons glazbu? Ili medija na koji ćemo snimiti naš autorski tekst/video? Naravno da nije, jer se pretpostavlja da ćemo piratizirati i ta činjenica najviše nervira, na što mi se, iskreno, i ne da sada previše osvratati jer se samo iznerviram :) No, u cilju rasvjetljavanja priče o piratstvu, evo ga korektno odrađeni dokumentarni film u trajanju od popriličnih sat i 44 minute, koji se bavi piratstvom u Kanadi; pokriveno je dosta toga i izvrsno sjeda na našu aktualnu temu



hr.digg|prijavi

Komentari

  1. : Sinisa Dukaric - 06.01.2007. 18:37
    Dobar je ovaj dokumentarac, pregledah ga vec - no zagubio sam link pa ti fala na podsjetniku :)

    A ovo sa ZAMP-om, a ne znam ... Cak ni taj porez na budale me ne gnjavi toliko koliko njihova pohlepnost u apsolutno svemu sto oni smatraju njihovom domenom djelovanja.

    Kad se samo sjetim komplikacija oko organiziranja koncerata upravo zbog ZAMP-a, jos narocito ako je lokalni ZAMP-ir neki idiot ... To nije humano koliko ta gamad gusi scenu i pokusava ubrati kunu na svakom cosku.

    Da se razumijemo, potrebna nam je takva institucija, no njen rad mora biti transparentniji, fleksibilniji i naklonjen glazbenicima - a ne suprotno! Jednostavno se ne vrijedi nervirati oko toga jer se apsolutno nista nece promijeniti.
  2. : borja - 06.01.2007. 19:12
    slažem se, još nisam naletio na nekoga tko opravdava taj namet niti sam čuo išta pozitivno o njima. kolega jurman je pisao o tome, pa kog zanima:

    http://tinyurl.com/wqohh
    http://tinyurl.com/ujqav
  3. : Berislav Lopac - 06.01.2007. 19:52
    "ne može se reći da ne gube novac od downloadiranja" -- Oprosti ali ovo jednostavno nije istina. Kao i u slučaju BSA, vrlo malo ljudi koji downloadaju bi kupili tu glazbu ili softver da nemaju izbora.
  4. : borja - 06.01.2007. 21:59
    ne od, nego zbog dl-anja sam mislio napisati, ali ne kužim što misliš, da piratstvo ne oštećuje zabavnu industriju?
  5. : Mario Baricevic - 06.01.2007. 23:36
    Možda je i oštećuje, ali u zanemarivom broju slučajeva jer onaj tko ima mogućnosti i to želi, će uvijek kupiti original, a ostali ga ionako ne bi kupili. Mislim da bi na ovakve namete pravo trebali imati prvenstveno proizvođači softwarea, a ne ovi domaci kvazi glazbenici.
  6. : borja - 07.01.2007. 00:07
    siguran sam da piratstvo oštećuje financijski industriju, ali i da to nije razlog za ovakve namete. neću ni zbrajati koliko sam samo para ostavio na originalne dvd-e, po cijeni od cca 180 kuna u algoritmu, a neki od tih dvd-a kasnije su izašli za 49, a Divan život je čak besplatan :)
  7. : mrak - 07.01.2007. 13:10
    uočite samo da je harač po CDu predviđen za 0,96kn u 2009 godini a to je po današnjim cijenama više nego što jedan CD u stvari košta (i na to ide PDV čisto da svima bude jasno)

    24kn za hard disk može značiti 5% povećanje cijene...

    ovo je suludo, dođe mi da...
  8. : borja - 07.01.2007. 13:53
    sad je pravo vrijeme za ući u cd business ;)
  9. : Mario Baricevic - 07.01.2007. 14:04
    borja, ako piratstvo nije razlog za ovakve namete koji je onda pravi razlog? tvoja usporedba s pojeftinjenjem cijena originala mi nema smisla jer to nikako ne moze biti razlog za (ovako velike) namete.
  10. : borja - 07.01.2007. 14:27
    pa i ne kažem da je pojeftinjenje originala razlog, samo kažem da je glupo da ja plaćam višu cijenu usb diska jer ću možda njome prenositi glazbu koju sam možda piratizirao, smeta me ta baš ta pretpostavka nemam ništa protiv toga da se problem rješava
  11. : Mario Baricevic - 07.01.2007. 15:16
    ni ja ne bih imao nista protiv da se taj problem rijesava, ali pod uvjetima: da se tocno zna kako ce taj novac biti podijeljen, da nameti iznose max. 1% vrijednosti samog uređaja, da su isti tijekom cijele godine i da se vrsi veca porezna kontrola samih izvodjaca jer i oni svojim radom ucestalim radom na crno "piratiziraju" nas proracun.
  12. : borja - 07.01.2007. 15:56
    dok nasa drzava ne bude uredjena sumnjam da ce se model koji predlazes dogoditi, ali bilo bi to stvarno lijepo vidjeti posteni model, iako bi se ja i dalje bunio zbog nameta na uredjaje poput usb diska
  13. : Mario Baricevic - 07.01.2007. 17:44
    slazem se s tobom, ali budimo barem sretni sto ne placamo namete i za npr. monitore jer i oni sudjeluju u ovoj povampirenoj, politicki motiviranoj, masovnoj piratizaciji eminentnih izvodjaca poput thompsona i severine, a ciji bi se albumi inace prodavali u milionskim nakladma ;)
  14. : borja - 07.01.2007. 18:28
    čuj, još ništa ne plaćamo, da bi u ovom slučaju platili, moramo i kupiti, što nećemo :) barem ja neću...
  15. : dj sergej - 12.01.2007. 19:36
    ....Tako će npr. naknada za CD-e u ovoj godini iznositi 0,08 kuna uz postepene poraste od 0,64 kune do kraja 2009. godine. Naknada za prazan DVD je 0,12 kuna u ovoj godini, odnosno 0,96 kune do kraja 2009. godine. Iznos naknade za sve memorijske kartice kapaciteta do 5 GB je 6 kuna u ovoj godini, odnosno 32 kune do kraja 2009. godine. .....
    sa njihove stranice ....znaci za 0,08 kuna legalizirano je privatno kopiranje ...sto se tice hard diskova, postoji analiza i u prosjeku 70% prostora na njima je glazba ili filmovi - odnosno autorska djela ...
    nakon dugo vremena razgovora i pregovora, stvarno vjerujem da se sa zampom moze suradjivati - i dobro je netko napisao da je bitno da se prikupljeni novac ide autorima ---
    npr svi koji ste legalno downlodirali glazbu, posaljite popis stvari koje ste kupili zampu i umjetnicima i recite da ste platiti zampu novce koje sljede njima .... iskreno mislim da se najvise bune oni koji glazbu uzimaju besplatno, pa sada dati jos 0,08 kuna za cd im je puno....isto tako bitno je poticati javne diskusije jer ce se onda stvari i rjesiti - i bolje da se rjese prije ulazka u EU jer ce onda biti nametnuta pravila EU koja su puno gora...
    sto se tice creative commons-a mozemo ga gledati na nacin da je vrlo zgodna legalna regulativa za projekte koji nisu toliko skupi --- udjite u legalizaciju CC non comercial licence u projekt od par 100tina tisuca dolara isto cete se namuciti kao da se radi io klasicnom nacinu licenciranja
  16. : mrak - 12.01.2007. 20:12
    ja nemam niti jedan jedini ilegalni cd, 70% mog diska sadrži pošteno plaćeni sadržaj i moj ipod na sebi ima isključivo plaćenu ili free muziku

    odbijam da me bilo tko tretira na taj način ILI od sada isključivo downloadam sve živo s interneta
  17. : dj sergej - 13.01.2007. 11:56
    u tome i je donekle neka caka - platis harac,pa downlodiras for free - prava su se naplatila od praznih medija - ima logike zar ne ?
    primjer je francuska gdje su naplacivali "harac" na bandwith p2p-a svi sretni svi zadovoljni --- po meni to je odlican model - glazba se razmjenjuje free a autorska prava se skupljaju od "haraca" na bandwith - p2p sustav da popis razmjenjenih stvari and so on ---- k tom mogu ici long tail teorija u kontekstu transaction cost theory-a
    s tim da bi onda dio naknade trebao placati i provider internt usluga jer on na kraju zaradjuje od bandwitha .....

    inace tu vjerujem u jednu drugu teoriju - a to je da ce dostupnost autosrkih djela na p2p mrezama natjerati velike feudalce koji posjeduju autorska prava da razmisle o tome koliko im se isplati trositi milione na zastitu, umjesto da daju da se filmovi i muzika prodaju preko neta za par eura --- evo ja bi pogledao borata, nisam stigao u kino - i koji mi je izbor - umjesto da platim 3do5 dolara skinem relativno kvalitenu verziju, moram razmisljati o p2p ili o onim dececima kaj prodaju divx po banderama kvatova u zg ....
  18. : upitnik - 14.01.2007. 13:24
    Ja mislim kako bi trebalo bi tako uvest harač i na džepne lampe (pa i na baterijske uloške), jer ih lopovi koriste prilikom noćnih provala... ;)
  19. : megamusicFM - 17.01.2007. 22:10
    Nisam pravnik, ali objasnjenje da se ovim legalizira privatno kopiranje legalnih cd-a je glupost. Kupnjom originalnog CD-a placa se pravo za koristenje sadrzaja na njemu sto po logici znaci da se moze napraviti neograniceno kopija dok god se koristi samo jedna i dok god se posjeduje original.
    Ovim mogu profitirati samo pirati jer ih vise nitko ne moze optuziti da nisu platili prava.

    Btw Malo sam pretrazivao bazu zampa i nisam nasao npr rolling stones, u2,let3 itd pa je upitno i kojim to autorima ovaj novac ide.


  20. : fiskal - 18.01.2007. 08:54
    Ok sad svi napadamo Zamp ali buduci da sam nekakav glazbenik, smeta mi sto se pljuca i po sviracima koji su i autori. A onda i po Zampu... Pa znamo da SVI imaju nelegalne mp3-ce i zbog 4 lipe koje se placaju na CD sad treba dignuti hajku. Zelimo EU - eto nam EU, to su nam oni direktivom propisali da moramo imati. Lijepo cemo se preseliti u Srbiju, tamo nema zakona pa mozemo imati svoj stand na placu za koji nikom nista ne placamo. Ova naknada je kao i porez - propisana zakonom, ako cemo je ukidati treba prosjedovati ispred Vlade a ne Zamp-a ili vrijedati nase glazbenike :(
  21. : pero - 18.01.2007. 10:53
    srce mi se slama kad vidim koliko ce sada "skupljaci" filmova i mp3-ca morati dodatno izdvajati...
    a inace ZAMP stiti jednako domace i strane autore, kao i svaki strani "ZAMP" u svijetu...
    informirajte se prva pa se onda proljevajte ovako

Upišite komentar, ako baš želite...

Ime, email i komentar su obavezni. Hejterski komentari i spam biti će obrisani. Ako želite da vam nešto i odgovorim, to će se prije dogoditi ukoliko me konktaktirate na mail :)

CAPTCHA
U anti-spam kôd polje prepišite slijed znakova sa slike.